تبلیغ دینی، شاخصه ها و بایسته ها
نویسنده:
حسین شرفی
،
کتاب: بوستان کتاب - 1393
کلیدواژه:
تبلیغ آموزههای دینی
،
رسالت انبیای الهی
،
روشهای کلامی و عملی
،
رشتة خطابه
،
ارتقا و بهروزرسانی تبلیغ دینی
چکیده:
تبلیغ آموزه های دینی، بزرگ ترین رسالتی است که انبیای الهی بر عهده داشتند. آنان بدون هیچ خوف و هراس و با بهره بردن از روش های مختلف کلامی و عملی، این مهم را به انجام رساندند. قرن هاست که عالمان دینی این رسالت بزرگ را بر دوش دارند. خطابه و وعظ را وظیفة مهم خود می دانند، اما با تأسف، رشتة خطابه، در حوزه های علمی ه به صورت رسمی و آکادمیک، رونق بایسته را ندارد و متن های درسی قابل قبولی برای آن در دسترس نمی باشد، از همین رو به نظر رسید بایسته هایی در اثر حاضر طرح شود تا طرح دیدگاه ها، راهکارها، شرایط و اهداف پیشرو، دست مایه ای برای ارتقا و به روز رسانی تبلیغ دینی باشد.
تبلیغ آموزه های دینی، بزرگ ترین رسالتی است که انبیای الهی بر عهده داشتند. آنان بدون هیچ خوف و هراس و با بهره بردن از روش های مختلف کلامی و عملی، این مهم را به انجام رساندند. قرن هاست که عالمان دینی این رسالت بزرگ را بر دوش دارند. خطابه و وعظ را وظیفة مهم خود می دانند، اما با تأسف، رشتة خطابه، در حوزه های علمی ه به صورت رسمی و آکادمیک، رونق بایسته را ندارد و متن های درسی قابل قبولی برای آن در دسترس نمی باشد، از همین رو به نظر رسید بایسته هایی در اثر حاضر طرح شود تا طرح دیدگاه ها، راهکارها، شرایط و اهداف پیشرو، دست مایه ای برای ارتقا و به روز رسانی تبلیغ دینی باشد.
تبلیغ دینی، شاخصه ها و بایسته ها
3/21/2014 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
ضرورت تبلیغ خداشناسی و آسیبشناسی تبلیغ دینی
نویسنده:
سید دستغیب صائب
،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1401 شماره 6
بررسی فرصت ها ، چالش ها و بایسته های تبلیغ دینی در اینترنت
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
نخستین پیش همایش(تصوف، شاخصه ها و نقدها)
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » پژوهشکده فلسفه و کلام » نشست علمی - 1397
هنر داستانگویی در تبلیغ دینی
نویسنده:
سیدمحسن میرسندسی
،
مقاله نشریه: فصلنامه مطالعات ادبی متون اسلامی » سال 1393 شماره 6
عوامل اثربخش در تبلیغ دینی
نویسنده:
جعفر فکری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1392 شماره 116 رمضان
علم دینی، دیدگاه ها و تحلیل ها
نویسندگان:
مسعود آذربایجانی
،
سید محمد تقی موحدابطحی
،
کتاب: موسسه مجمع عالی حکمت اسلامی - 1393
راهبردهای هنجارسازی اجتماعی در تبلیغ دینی
نویسنده:
سید محسن میرسندسی*
،
مقاله نشریه: نشریه مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه » سال 1398 دوره 3، شماره 1 (بهار و تابستان 1398)
راهبردهای هنجارسازی اجتماعی در تبلیغ دینی
نویسنده:
سید محسن میرسندسی
،
مقاله نشریه: گفتمان نخبگان علوم انسانی » سال 1398 شماره 5