ارائۀ الگوی آگاهسازی مخاطب برای برونرفت از فریبکاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده)
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 45
چکیده:
هدف این پژوهش، ارائۀ الگوی آگاهسازی مخاطب برای برونرفت از فریبکاری رسانه مبتنی بر محیط خانواده است. در عصر ارتباطات، دستیابی به مخاطبان و آگاهسازی مخاطب و اثرگذاری برآنان، از اهداف دستاندرکاران رسانههای مختلف است. یکی از مهمترین عناصر ارتباط با مخاطب، اثری است که رسانه بر او میگذارد. با نگاهی به پیشینۀ تحقیق دربارۀ اثرگذاری رسانهها و آگاهسازی مخاطب، بهویژه در محیط خانواده، برای برونرفت از فریبکاری رسانه میتوان دریافت که اثرگذاری رسانهها بر مخاطب همواره موردتوجه گردانندگان آنها، اندیشمندان حوزۀ مطالعات رسانهای و دولت بوده است. در واقع، متصدیان و متولیان رسانهها همواره این پرسش را مطرح میکنند که آیا رسانهها میتوانند تأثیری بر مخاطبان خود بهویژه در حوزۀ خانواده داشته باشند و آیا میتوانند آنها را در رسیدن به اهدافشان یاری کنند؟ روش تحقیق، کتابخانهای و اسنادی و ابزار گردآوری اطلاعات، یادداشتبرداری است. برای گردآوری اطلاعات، کتابهای نظری دربارۀ رسانه و مطالعات انتقادی، مقالات علمی پژوهشی، تخصصی و ترجمۀ متون تخصصی بررسی و واکاوی شد.آنگاه با توجه به موضوع مقالۀ حاضر، زمینهها و عوامل فریبکاری در رسانه، تحلیل و راههای برونرفت از آن، شناسایی شد. همچنین، اثرگذاری رسانهها بر آگاهسازی مخاطب بررسی گردید.
هدف این پژوهش، ارائۀ الگوی آگاهسازی مخاطب برای برونرفت از فریبکاری رسانه مبتنی بر محیط خانواده است. در عصر ارتباطات، دستیابی به مخاطبان و آگاهسازی مخاطب و اثرگذاری برآنان، از اهداف دستاندرکاران رسانههای مختلف است. یکی از مهمترین عناصر ارتباط با مخاطب، اثری است که رسانه بر او میگذارد. با نگاهی به پیشینۀ تحقیق دربارۀ اثرگذاری رسانهها و آگاهسازی مخاطب، بهویژه در محیط خانواده، برای برونرفت از فریبکاری رسانه میتوان دریافت که اثرگذاری رسانهها بر مخاطب همواره موردتوجه گردانندگان آنها، اندیشمندان حوزۀ مطالعات رسانهای و دولت بوده است. در واقع، متصدیان و متولیان رسانهها همواره این پرسش را مطرح میکنند که آیا رسانهها میتوانند تأثیری بر مخاطبان خود بهویژه در حوزۀ خانواده داشته باشند و آیا میتوانند آنها را در رسیدن به اهدافشان یاری کنند؟ روش تحقیق، کتابخانهای و اسنادی و ابزار گردآوری اطلاعات، یادداشتبرداری است. برای گردآوری اطلاعات، کتابهای نظری دربارۀ رسانه و مطالعات انتقادی، مقالات علمی پژوهشی، تخصصی و ترجمۀ متون تخصصی بررسی و واکاوی شد.آنگاه با توجه به موضوع مقالۀ حاضر، زمینهها و عوامل فریبکاری در رسانه، تحلیل و راههای برونرفت از آن، شناسایی شد. همچنین، اثرگذاری رسانهها بر آگاهسازی مخاطب بررسی گردید.
ارائۀ الگوی آگاهسازی مخاطب برای برونرفت از فریبکاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده)
1/1/1401 12:00:00 AM
طراحی الگوی جامع برای تقویت فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای اخلاقی اسلام
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1400 شماره 41
ارائۀ الگوی عملیاتی برای ارزیابی اثربخشی کنشهای هنجاری روحانیون
نویسندگان:
حامد بخشی
،
فاطمه عطری
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 46
درآمدی بر ارتباطات جمعی از منظر اسلام: الگوی رسانه مطلوب
کتاب: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) - 1394
الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مسأله مخاطب
نویسنده:
علیرضا پویا
، استاد راهنما:
شمس الله مریجی
، استاد مشاور 1:
محسن اراکی
، استاد مشاور 2:
احمد واعظی جزئی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [دکتری]
بررسی نظام خانواده مبتنی بر نظریه استخلاف شهیدصدر
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1400 شماره3(پیاپی35)
شیوههای برونرفت از تأثیرات منفی سلبریتیها بر نوجوانان
نویسنده:
محمدحسین افشاری کرمانی
،
مقاله نشریه: تبلیغ و خانواده » سال 1402 شماره 3
ماهیت نظام بین الملل از منظر امام خمینی با تأکید بر ارائه الگوی مطلوب
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1390 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
الگوی تقویت خودکنترلی در منابع انسانی سازمانها مبتنی بر آموزههای قرآنی
نویسندگان:
حیدر صیدزاده
،
رضا سپهوند
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1397 شماره 87
بازنمایی آزادی در مطبوعات عصر مشروطه مبتنی بر الگوی ون لیوون
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1402 شماره 1