فلسفة اسلامی (هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی) به مثابة زیرساز الگوی مدیریت راهبردی فرهنگی

نویسنده: ،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1395 شماره 26 - تابستان 1395
چکیده:
مدیریت راهبردی فرهنگی به مثابة یک از اضلاع برجستة الگوی مدیریت تغییر مطرح است. تحقیق پیش­رو با نگریستن به فلسفة اسلامی به مثابة یکی از منابع تجریدی گرانسنگ موجود در تدوین الگوی مدیریت راهبردی فرهنگی، به مدد روش­شناسی استنباطی و استنتاجی، به تحلیل مبانی فلسفة اسلامی در این عرصه پرداخته است. از این رو فلسفة اسلامی می­تواند یکی از عظیم­­ترین منابع نظری به منظور استخراج پایه­های نظری، پارادایمی و تجریدی، در جامعة معاصر اسلامی ایرانی باشد، که البته با اهتمام به پیچیدگی مسائل عصر حاضر، و نیازمندی مدیریت عینیت­ها، حاجتمند تکمیلات قابل توجهی خواهد بود. مقالة حاضر برآن است که الگوی مدیریت راهبردی فرهنگی در سه سطح مبانی نظری، الگوی مطلوب و سطوح کاربردی به سامان خواهد آمد، که تبیین مبانی فلسفة اسلامی به مثابة مبانی الگوی مورد نظر، نقطة برجستة آن می­باشد و به اقتضای حجم مقاله، به ایضاح برخی اکتفا شده است.

مختصات راهبردی الگوی سبک زندگی اسلامی

مقاله نشریه: مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی » سال 1400 دوره 9، شماره 19 (پاییز 1400)

«همشناسی فرهنگی» به مثابه الگوی ارتباطات میان فرهنگی در قرآن؛ رویکردی تطبیقی

مقاله نشریه: مطالعات فرهنگ - ارتباطات » سال 1401 دوره 23، شماره 57 (بهار 1401)

نقد به مثابه تربیت فرهنگی

نویسنده: سید حسین حسینی ،
مقاله نشریه: پژوهش‌های عقلی نوین » سال 1399 شماره 9

ساز و کار استخراج اصول مدیریت راهبردی فرهنگی از مبانی فلسفی اسلامی

نویسنده: معصومه محمودی ، استاد راهنما: احمد آکوچکیان ، استاد مشاور 1: سیدمحمدحسین هاشمیان ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1394 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

اقتصاد اسلامی به مثابه علم اجتماعی (*)

مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1377 شماره 18-17

الگوی مدیریت فرهنگی در سیره نبوی (ص)؛ مطالعه موردی: تحقق شاخص برادری

مقاله نشریه: اسلام پژوهان » سال 1397 شماره نهم - زمستان 97
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397