طراحی مدل اخلاق حرفه‌ای دبیران تربیت‌بدنی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1400 شماره 41
چکیده:
تربیت­بدنی و ورزش، بخش مهمی از برنامۀ آموزشی مدرسه و فرآیند تربیت و پرورش دانش­آموزان را تشکیل می­دهد و رعایت اصول اخلاق حرفه­ای از سوی معلمان ورزش، امری اساسی در کیفیت آموزش تلقی می­گردد؛ لذا هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل اخلاق حرفه­ای دبیران تربیت­بدنی است که با روش کیفی مبتنی بر نظریۀ مبنایی (با رهیافت ساخت‌گرایانه چارمز) انجام پذیرفته است. جامعۀ آماری تحقیق شامل صاحب‌نظران حوزۀ اخلاق و ورزش است که برای گزینش مصاحبه‌شوندگان از نمونه­گیری هدفمند مبتنی بر روش نظری استفاده شد. برای سنجش روایی ابزار از معیارهای اسکینر و همکاران و برای سنجش پایایی از پایایی بازآزمون بهره گرفته شد. فرآیند تحلیل داده­ها نیز مبتنی بر سه مرحلۀ کدگذاری اولیه یا باز، کدگذاری متمرکزشده و کدگذاری نظری انجام پذیرفت. در نهایت، مدل اخلاق حرفه­ای دبیران تربیت‌بدنی در سه سطح شامل عوامل مؤثر بر اخلاق حرفه­ای، سطوح اخلاق حرفه­ای و پیامدهای آن شکل گرفت.

بررسی تاثیر اخلاق حرفه‌ای بر انگیزش کارکنان

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1396 شماره 47

بررسی پایبندی دانشجویان کارشناسی حسابداری به اخلاق حرفه‌ای

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1395 شماره 43

ارزشیابی اخلاق حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهیدباهنر کرمان

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1395 شماره 45

گفت‌و‌گو / شاعر حرفه‌ای

نویسنده: زهرا عبدی ،
مقاله نشریه: سلام بچه‌ها » سال 1392 شماره 278

اخلاق حرفه‌ای معلمی و تأثیر نگرش صحیح در پرورش متربی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1399 شماره 38
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397