اخلاق در بازار
نویسنده:
حسن صنعتکار
،
کتاب: بوستان کتاب - 1390
چکیده:
اخلاق، عاملى حیاتى و زندگىساز است که همه فعالیتهاى بشرى از جمله، تلاشهاى اقتصادى را به شدت تحت تأثیر قرار مىدهد و آن را با فلسفه آفرینش انسان همآهنگ مىسازد؛ از همین روست که همگام با علم اقتصاد، مذهب اقتصادى نیز لازم است تا آداب و اخلاق تجارت و نیز احکام فقهى دادوستد را آموزش دهد.اثر حاضر با همین هدف در هفت بخش تنظیم شده است: ایمان؛ کلید حل مشکلات، ارزش و اهمیت کسب و کار در اسلام، تجارت، آداب کسب و تجارت، برخى از راهحلهاى مشکلات اقتصادى، مالکیت در اسلام و احکام کسب و تجارت.
اخلاق، عاملى حیاتى و زندگىساز است که همه فعالیتهاى بشرى از جمله، تلاشهاى اقتصادى را به شدت تحت تأثیر قرار مىدهد و آن را با فلسفه آفرینش انسان همآهنگ مىسازد؛ از همین روست که همگام با علم اقتصاد، مذهب اقتصادى نیز لازم است تا آداب و اخلاق تجارت و نیز احکام فقهى دادوستد را آموزش دهد.اثر حاضر با همین هدف در هفت بخش تنظیم شده است: ایمان؛ کلید حل مشکلات، ارزش و اهمیت کسب و کار در اسلام، تجارت، آداب کسب و تجارت، برخى از راهحلهاى مشکلات اقتصادى، مالکیت در اسلام و احکام کسب و تجارت.
اخلاق در بازار
3/21/2011 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
دین در جامعۀ بازار
نویسندگان:
مهدی ابراهیمی (نویسنده مسئول)
،
یونس نوربخش
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1398 شماره 4 (پیاپی 24)