نقش ارتباطات غیرکلامی در تربیت از دیدگاه اسلام
نویسنده:
محمد لطیف محبی
،
کتاب: - 1396
چکیده:
ارتباط غیرکلامی (حالات چهره، نگاه، پیرازبان و...) به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد آن (سادگی، محسوس، خدادادی و طبیعی، همراه دائمی، تبلیغ و تربیت عملی...) مؤثرترین، ماندگارترین، عمیقترین و زودترین تأثیر را در انتقال پیامهای خاموش و بیصدا در میان افراد دارد؛ آن گونهای که با این روش انتقال مفاهیم و اندیشهها بدون تکلّف و به صورت طبیعی صورت میگیرد. از آنجا که دین اسلام پاسخگوی همهٔ نیازهای بشر است؛ انسان را به استفاده از روشهای مؤثر ارتباطی فرا میخواند. ضمن ارجگذاری به تلاش اندیشهوران این عرصه، تلاش شده است تا تبیین این موضوع با رویکرد اسلامی، صورت گیرد.
ارتباط غیرکلامی (حالات چهره، نگاه، پیرازبان و...) به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد آن (سادگی، محسوس، خدادادی و طبیعی، همراه دائمی، تبلیغ و تربیت عملی...) مؤثرترین، ماندگارترین، عمیقترین و زودترین تأثیر را در انتقال پیامهای خاموش و بیصدا در میان افراد دارد؛ آن گونهای که با این روش انتقال مفاهیم و اندیشهها بدون تکلّف و به صورت طبیعی صورت میگیرد. از آنجا که دین اسلام پاسخگوی همهٔ نیازهای بشر است؛ انسان را به استفاده از روشهای مؤثر ارتباطی فرا میخواند. ضمن ارجگذاری به تلاش اندیشهوران این عرصه، تلاش شده است تا تبیین این موضوع با رویکرد اسلامی، صورت گیرد.
نقش ارتباطات غیرکلامی در تربیت از دیدگاه اسلام
3/21/2017 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
تبیین ابعاد تربیت کودک در نظام خانواده از دیدگاه اسلام
نویسنده:
مریم کیان
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1394 شماره 40
الگوی ارتباطات میان فرهنگی در اسلام
نویسنده:
حسن یوسف زاده
، استاد راهنما:
ابراهیم فیاض
، استاد مشاور 1:
محسن الویری
، استاد مشاور 2:
کریم خان محمدی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [دکتری]
بررسی مقایسهای مبانی تربیت و فرزندپروری از دیدگاه روانشناسی و اسلام
نویسنده:
حوریه ربانی اصفهانی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1394 شماره 39
انسان از دیدگاه اسلام
نویسندگان:
احمد واعظی
،
دفتر همکاری حوزه و دانشگاه
،
کتاب: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی - 1395