کارویژه های امنیتی رسانه ها با تأکید بر انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران

نویسنده: ، استاد راهنما: ، استاد مشاور 1: ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
کلیدواژه: رسانه ، امنیت ، جنگ نرم
چکیده:
با توجه به تابعیت جنگ از تمدن و تکنولوژی و تبدیل تمدن امروز از مکانیکی به دیجیتالی ، می توان جنگ امروزی را سایبری و دیجیتالی (تابع فناوری روز) دانست. از سوی دیگر با رابطه دوسویه امنیت ملی و رسانه در این عرصه جنگی ، نقش رسانه در ارتقاء یا تضعیف امنیت ملی یک کشور برجسته تر و این مسئله تا حد جنگ رسانه ای در ایجاد عملیات روانی در بعد داخلی و خارجی ، یک امر کاملا بدیهی و در حال پیشرفت تلقی می شود. تاسیس کمیته خطرجاری دراوج جنگ سرد ، تعریف راهکارهای دکترین مهار نبرد رسانه ای، ساماندهی نافرمانی مدنی به عنوان راهبرد جنگ نرم با حمایت از قوانین شهروندی (عامل انقلاب های رنگین و مخملی ) ، تعریف پروژه دلتا ، پیگیری جنگ نرم با استفاده از تاکتیک های دکترین مهار، نبرد رسانه ای و نافرمانی مدنی و تلاش برای انزوا و بی ثباتی اوضاع داخلی ایران و افزایش فشار بیرونی و نیروی نظامی به عنوان آخرین گزینه تحت عنوان دیپلماسی دگرگون ساز آمریکا ، راه اندازی شبکه های مختلف رسانه ای در غرب برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران و البته مردم جهان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و ... را می توان نمونه هایی از جنگ رسانه ای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست. استفاده از بستر انتخابات در جنگ نرم و رسانه ای آمریکا علیه کشورهای دیگر جهت براندازی و فروپاشی نیز در دهه اخیر از اهمیت ویژه ای برخوردار و رواج پیدا کرده است که اقدامات خصمانه این کشور علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این بستر، با دخالت رسانه ای امنیتی دشمنان بویژه آمریکا و غرب پیرامون ایران، در حوادث بعد انتخابات دهم ریاست جمهوری به اوج خود رسید و هجمه تمام معنای رسانه ای در استفاده از انواع مختلف رسانه ها علیه کشورمان از طرف رسانه های دشمنان عملیاتی شد و شیرینی حضور مردم در این انتخابات با حوادث ناگوار پس از آن به کام ملت به تلخی گرائید. تصویب بودجه ‎55 میلیون دلاری صقربانیان سانسور در ایران توسط سنای آمریکا پس از ناآرامی های مذکور در ایران و تقویت شبکه های ماهواره ای و رادیویی نمونه ای از اهتمام به نقش رسانه در امنیت کشورها بود . بر آنیم در تحقیق پیشرو بعد از آشنایی با مفاهیم مرتیط و نظریه های مطرح پیرامون نقش رسانه در امنیت و ناامنی ، در بخش نظری با ذکر نمونه هایی از کارویژه های امنیتی (ایجابی و سلبی) برخی رسانه ها (رادیو ، تلویزیون ، ماهواره ، اینترنت ، مطبوعات و رسانه های حاشیه ای مثل تلفن همراه ، سینما ، بازی های رایانه ای) در حوادث بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری ، زوایای پنهان حوادث مذکور به فرماندهی رسانه ای را آشکار نمائیم و در بعد کاربردی با تعیین خط مشی رسانه در این دوره از انتخابات ، نقاط آسیب رسانه ای برای موارد مشابه در سال های آتی را شناسایی و پیشنهاداتی برای بهبود و رفع آنها در جهت تبدیل تهدید امنیتی رسانه به فرصت ارائه نمائیم.

ماهواره‎ ها و انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران

نویسنده: محمد رستمیان ،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1400 شماره 48- زمستان 1400

انتخابات ریاست جمهورى

نویسنده: محمدتقی رهبر ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1388 شماره 15

زنان و انتخابات ریاست جمهورى

نویسنده: احمد حیدری ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1384 شماره 159

وظایف مبلغان در تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 5 ویژه نامه انتخابات 1400

نقش آموزه های اسلامی در تدوین استراتژی های نظامی و امنیتی با تأکید بر جمهوری اسلامی ایران

نویسنده: محمدعلی همدانی ، استاد راهنما: نجف لک زایی ، استاد مشاور 1: محمد ستوده آرانی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

اخلاق سیاسی در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر رقابت های انتخاباتی

نویسنده: محمدحسن روزبه ، استاد راهنما: عماد افروغ ، استاد مشاور 1: نجف لک زایی ، استاد مشاور 2: علیرضا صدرا ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1391 - [دکتری]

تأثیر اصلاحات داخلی ایران بر سیاستگذاری خارجی (دوران ریاست جمهوری خاتمی)

نویسنده: نجمه عزیزاللهی ، استاد راهنما: نجف لک زایی ، استاد مشاور 1: محمد ستوده آرانی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1385 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

منشور اخلاقی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران

کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1387
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397