ماهواره ها و انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران
نویسنده:
محمد رستمیان
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1400 شماره 48- زمستان 1400
کلیدواژه:
رسانه
،
جنگ رسانه ای
،
جنگ نرم
،
امنیت
،
امنیت ملی
،
انتخابات
،
ماهواره
،
شبکه های ماهوارهای
چکیده:
با توجه به تابعیت جنگ از تمدن و فناوری و تبدیل تمدن امروز از مکانیکی به دیجیتالی، میتوان جنگ امروزی را سایبری (مجازی) و دیجیتالی (تابع فناوری روز) دانست. از سوی دیگر با رابطه دوسویه امنیت ملی و رسانه در این عرصه جنگی، نقش رسانه در ارتقاء یا تضعیف امنیت ملی یک کشور برجستهتر و این مسئله تا حد جنگ رسانهای در ایجاد عملیات روانی در بعد داخلی و خارجی، یک امر کاملاً بدیهی و در حال پیشرفت تلقی میشود. تاسیس کمیته خطرجاری دراوج جنگ سرد، تعریف راهکارهای دکترین مهار نبرد رسانهای، ساماندهی نافرمانی مدنی به عنوان راهبرد جنگ نرم با حمایت از قوانین شهروندی (عامل انقلابهای رنگین و مخملی)، تعریف پروژه دلتا، پیگیری جنگ نرم با استفاده از تاکتیکهای دکترین مهار، نبرد رسانهای و نافرمانی مدنی و تلاش برای انزوا و بی ثباتی اوضاع داخلی ایران و افزایش فشار بیرونی و نیروی نظامی به عنوان آخرین گزینه تحت عنوان دیپلماسی دگرگون ساز آمریکا، راه اندازی شبکههای مختلف رسانهای در غرب برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران و البته مردم جهان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و... را میتوان نمونههایی از جنگ رسانهای آمریکا دانست. در این جنگ رسانهای، ابزار رسانهها (در انواع مختلف) به خدمت گرفته میشوند که یکی از این ابزارها، ماهواره است. در این مقاله سعی شده است نقش ماهواره در جنگ رسانهای به صورت مقطعی و زمان مشخص در ناآرامیهای بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران (خرداد 88) بررسی گردد.
با توجه به تابعیت جنگ از تمدن و فناوری و تبدیل تمدن امروز از مکانیکی به دیجیتالی، میتوان جنگ امروزی را سایبری (مجازی) و دیجیتالی (تابع فناوری روز) دانست. از سوی دیگر با رابطه دوسویه امنیت ملی و رسانه در این عرصه جنگی، نقش رسانه در ارتقاء یا تضعیف امنیت ملی یک کشور برجستهتر و این مسئله تا حد جنگ رسانهای در ایجاد عملیات روانی در بعد داخلی و خارجی، یک امر کاملاً بدیهی و در حال پیشرفت تلقی میشود. تاسیس کمیته خطرجاری دراوج جنگ سرد، تعریف راهکارهای دکترین مهار نبرد رسانهای، ساماندهی نافرمانی مدنی به عنوان راهبرد جنگ نرم با حمایت از قوانین شهروندی (عامل انقلابهای رنگین و مخملی)، تعریف پروژه دلتا، پیگیری جنگ نرم با استفاده از تاکتیکهای دکترین مهار، نبرد رسانهای و نافرمانی مدنی و تلاش برای انزوا و بی ثباتی اوضاع داخلی ایران و افزایش فشار بیرونی و نیروی نظامی به عنوان آخرین گزینه تحت عنوان دیپلماسی دگرگون ساز آمریکا، راه اندازی شبکههای مختلف رسانهای در غرب برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران و البته مردم جهان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و... را میتوان نمونههایی از جنگ رسانهای آمریکا دانست. در این جنگ رسانهای، ابزار رسانهها (در انواع مختلف) به خدمت گرفته میشوند که یکی از این ابزارها، ماهواره است. در این مقاله سعی شده است نقش ماهواره در جنگ رسانهای به صورت مقطعی و زمان مشخص در ناآرامیهای بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران (خرداد 88) بررسی گردد.
ماهواره ها و انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران
3/21/2021 12:00:00 AM
کارویژه های امنیتی رسانه ها با تأکید بر انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
وظایف مبلغان در تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری
نویسنده:
عبدالحسین خسروپناه
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 5 ویژه نامه انتخابات 1400
بیپرده با تاریخ/ دی و بهمن 1358 برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تکمیل نهادهای قانونی کشور
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1392 شماره 385
بررسی فقهی- حقوقی تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران
نویسندگان:
غلامرضا بهروزی لک
،
عباس سلیمانی
،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1393 (پياپي 65)، بهار 1393 شماره1
تأثیر اصلاحات داخلی ایران بر سیاستگذاری خارجی (دوران ریاست جمهوری خاتمی)
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1385 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]