بررسی رابطه ارزیابی دانش آموزان از عملکرد مبلغان روحانی مدارس و نگرش آنان نسبت به روحانیت

مقاله نشریه: گفتمان نخبگان علوم انسانی » سال 1396 شماره 1
چکیده:
هدف این مقاله بررسی رابطه دانش­دینی، وضعیت­ظاهری، شیوه و محتوای سخن مبلغان روحانی مدارس و نحوه نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت است. این تحقیق با روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه اجرا شده است. جمعیت آماری، شامل دانش آموزان دبیرستانی استان چهارمحال و بختیاری، حجم نمونه­آماری 352 نفر و روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای است. براساس یافته های پژوهش 79 درصد پاسخگویان دانش دینی مبلغان را بالا می دانند، 7/74 درصد وضعیت ظاهری، 6/73 درصد شیوه صحبت و 3/71 درصد محتوای صحبت مبلغان را مناسب ارزیابی کرده اند. تفاوت معناداری بین ارزیابی پاسخگویان از دانش دینی، وضعیت ظاهری، شیوه و محتوای سخن مبلغان برحسب جنسیت، سال تحصیلی و رشته تحصیلی وجود دارد. میانگین نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت قبل از حضور مبلغان 2/10 و بعد از حضور مبلغان 4/13 است، لذا حضور مبلغان توانسته 2/3 نمره میانگین نگرش دانش آموزان را تغییر مثبت دهد، همچنین دانش دینی، وضعیت ظاهری و شیوه و محتوای صحبت مبلغان رابطه مثبت با نگرش دانش آموزان نسبت به روحانیت دارد.

بررسی عوامل موثر بر نگرش همسران روحانی به لباس روحانیت

نویسنده: سمیه شهباز بروجنی ، استاد راهنما: اصغر اسلامی تنها ، استاد مشاور 1: ابراهیم فتحی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

بررسی جامعه شناختی نگرش دانش آموختگان حوزوی به لباس روحانیت

نویسنده: اصغر اسلامی تنها ، استاد راهنما: کریم خان محمدی ، استاد مشاور 1: ابراهیم فتحی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1389 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

بررسی جامعه شناختی نگرش دانش آموخته گان حوزوی به لباس روحانیت

استاد راهنما: کریم خانمحمدی ، استاد مشاور: ابراهیم فتحی ، دانشجو: اصغر اسلامی تنها ،
پایان‌نامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی - 1389 - [کارشناسی ارشد]

بررسی رابطه عوامل موثر بر پذیرش نقش‏های اجتماعی طلاب با نگرش آنان به هجرت از قم

مقاله نشریه: اسلام و علوم اجتماعی » سال 1399 دوره 12، شماره 24 (پاییز و زمستان 1399)

مؤمنان و مسئولیت آنان نسبت به خود و خانواده

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1392 شماره 383
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397