مدیریت دانش، چیستی و چرایی

مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 بهار و تابستان 1400
چکیده:
تنوعِ کاربردِ واژه دانش،مفهوم این اصطلاح را پیچیده کرده است.و به تبع آن فهم درستی از اصطلاح مدیریت دانش وتعریف مورد توافقی از آنوجود ندارد. مدیریت دانش در پرتو ابزارهای فناورانه برای سهولت دسترسی نظام‌مند به اندوخته‌های علمیامری ضروری و برای توسعه علم و دانش و خدمت به جامعه برپایه استراتژی و راهکار هایی که شناسایی،سازماندهی،و اشاعه دانش را میسر کند، لازم است. از این رو؛ محور بحث در مدیریت دانش، اعم است از همه آنچه در تعریف ها و کاربردهای مربوط به علم و دانش بیان کرده اند یعنی هرآنچه در مدیریت رشته‌ها‌ی‌ علمی مطرح می شود همانها نیز در مدیریت تک گزاره‌ها‌ی‌ معرفتی و یا در دانش سازمانی و جز آن با اندکی تفاوت مطرح است.
کلید واژگان: دانش، مدیریت دانش،سازماندهی دانش، توسعه علم،
مقدمه( مساله تحقیق)
دانش مجموعهای از اطلاعات مناسب ساخت یافتهدر حوزة معین است که منجر به توسعه شناخت علمی میشودو زمینة خاصی را برای پیش بینی پدیدهها وتکرارپذیری آن هاایجاد می کند.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

چیستی اباحه‌گری و چرایی مدگرایی

نویسنده: ملیحه قشقایی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1392 شماره 260

چیستی و چرایی نظام اخلاقی اسلام

نویسنده: احمد دیلمی ،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1390 شماره 26

فقه پزشکی؛ چیستی، چرایی و چگونگی

نویسنده: محمد علی قاسمی ،
مقاله نشریه: فقه » سال 1400 شماره 105

چیستی دانش تجربی

نویسنده: حسین فلسفی ،
کتاب: بوستان کتاب - 1390

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت اجتماعی بزرگسالان در خانواده(فرزندپروری)

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1392 شماره 34

مدیریت دانش مهدویت پژوهی با کاربست دانش آینده پژوهی

مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398 شماره 1

مدیریت دانش در حوزه مطالعات مهدوی

مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398 شماره 1

جایگاه دانش سیاسی و مدیریت در علوم حکمرانی

مقاله نشریه: چشم انداز مدیریت دولتی » سال 1397 تابستان 1397 شماره34

چیستیِ «لطیف الکلام» و جایگاه آن در دانش کلام

مقاله نشریه: تحقیقات کلامی » سال 1396 زمستان 1396 شماره19
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397