مدیریت دانش، چیستی و چرایی
نویسنده:
محمد هادی یعقوب نژاد
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 بهار و تابستان 1400
چکیده:
تنوعِ کاربردِ واژه دانش،مفهوم این اصطلاح را پیچیده کرده است.و به تبع آن فهم درستی از اصطلاح مدیریت دانش وتعریف مورد توافقی از آنوجود ندارد. مدیریت دانش در پرتو ابزارهای فناورانه برای سهولت دسترسی نظاممند به اندوختههای علمیامری ضروری و برای توسعه علم و دانش و خدمت به جامعه برپایه استراتژی و راهکار هایی که شناسایی،سازماندهی،و اشاعه دانش را میسر کند، لازم است. از این رو؛ محور بحث در مدیریت دانش، اعم است از همه آنچه در تعریف ها و کاربردهای مربوط به علم و دانش بیان کرده اند یعنی هرآنچه در مدیریت رشتههای علمی مطرح می شود همانها نیز در مدیریت تک گزارههای معرفتی و یا در دانش سازمانی و جز آن با اندکی تفاوت مطرح است.
کلید واژگان: دانش، مدیریت دانش،سازماندهی دانش، توسعه علم،
مقدمه( مساله تحقیق)
دانش مجموعهای از اطلاعات مناسب ساخت یافتهدر حوزة معین است که منجر به توسعه شناخت علمی میشودو زمینة خاصی را برای پیش بینی پدیدهها وتکرارپذیری آن هاایجاد می کند.
تنوعِ کاربردِ واژه دانش،مفهوم این اصطلاح را پیچیده کرده است.و به تبع آن فهم درستی از اصطلاح مدیریت دانش وتعریف مورد توافقی از آنوجود ندارد. مدیریت دانش در پرتو ابزارهای فناورانه برای سهولت دسترسی نظاممند به اندوختههای علمیامری ضروری و برای توسعه علم و دانش و خدمت به جامعه برپایه استراتژی و راهکار هایی که شناسایی،سازماندهی،و اشاعه دانش را میسر کند، لازم است. از این رو؛ محور بحث در مدیریت دانش، اعم است از همه آنچه در تعریف ها و کاربردهای مربوط به علم و دانش بیان کرده اند یعنی هرآنچه در مدیریت رشتههای علمی مطرح می شود همانها نیز در مدیریت تک گزارههای معرفتی و یا در دانش سازمانی و جز آن با اندکی تفاوت مطرح است.
کلید واژگان: دانش، مدیریت دانش،سازماندهی دانش، توسعه علم،
مقدمه( مساله تحقیق)
دانش مجموعهای از اطلاعات مناسب ساخت یافتهدر حوزة معین است که منجر به توسعه شناخت علمی میشودو زمینة خاصی را برای پیش بینی پدیدهها وتکرارپذیری آن هاایجاد می کند.
مدیریت دانش، چیستی و چرایی
3/21/2021 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
مدیریت دانش، چیستی و چرایی
نویسنده:
محمد هادی یعقوب نژاد
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 بهار و تابستان 1400
چیستی و چرایی نظام اخلاقی اسلام
نویسنده:
احمد دیلمی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1390 شماره 26
مدیریت دانش مهدویتپژوهی با کاربست دانش آیندهپژوهی
نویسنده:
حسین الهی نژاد
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت اجتماعی بزرگسالان در خانواده(فرزندپروری)
نویسندگان:
ابوالفضل ساجدی
،
غلام حیدر کوشا
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1392 شماره 34
مدیریت دانش مهدویت پژوهی با کاربست دانش آینده پژوهی
نویسنده:
حسین الهی نژاد*
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398 شماره 1
مدیریت دانش در حوزه مطالعات مهدوی
نویسنده:
محمود ملکی راد*
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398 شماره 1