عوامل اثربخش در تبلیغ دینی

نویسنده: ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1392 شماره 116 رمضان
چکیده:
تبلیغ دینی، کاری بسیار مهم و استمرار حرکت پیامبران است. این وظیفه خطیر پس از پیامبر اسلام، به عهده امامان معصوم] که وارثان علوم پیامبرند، قرار گرفت تا معارف دین را بدون هیچ گونه آرایه و پیرایه‌ای به مردم ارائه کنند و زلال وحی و محتوای دین را از عوامل و عناصر تحریف حفظ نمایند. امامان نیز در ایفای نقش والای رهبری خود، عناصر مخلص را جذب کرده و تربیت می‌نمودند تا به عنوان مبلغان دینی ایفای نقش کنند و مسئولیت ارشاد و هدایت جامعه و انتشار علوم و معارف اسلامی را بر عهده گیرند و مصداق این آیه شریفه قرار گیرند: «الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ حَسیباً.»[1]
[1]. احزاب، آیه 39.

هنر داستان‌گویی در تبلیغ دینی

مقاله نشریه: فصلنامه مطالعات ادبی متون اسلامی » سال 1393 شماره 6

عوامل موفقیت پیامبران الهی در تبلیغ دین

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 104 محرم

عوامل آرامش در آموزه‌های دینی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1402 شماره 16

ضرورت تبلیغ خداشناسی و آسیب‌شناسی تبلیغ دینی

مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1401 شماره 6

راهبردهای هنجارسازی اجتماعی در تبلیغ دینی

مقاله نشریه: نشریه مطالعات فرهنگی اجتماعی حوزه » سال 1398 دوره 3، شماره 1 (بهار و تابستان 1398)

راهبردهای هنجارسازی اجتماعی در تبلیغ دینی

مقاله نشریه: گفتمان نخبگان علوم انسانی » سال 1398 شماره 5

جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی

نویسنده: شمس الله مريجي ،
کتاب: بوستان کتاب - 1402

تبیین مدل عوامل موثر بر تصمیم گیری اثربخش مدیران دولتی در بخش معادن

مقاله کنفرانس: دومین همایش بین المللی افق های نوین در علوم انسانی و مدیریت - 1396

عوامل تحکیم خانواده در آموزه‌های دینی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1390 شماره 234
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397