اصول و موانع اخلاقی تبلیغ دانش‌آموزی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 شماره 29
چکیده:
پرورش استعدادهای آدمی تا اندازۀ زیادی درگرو دستیابی به فضایل عالی اخلاقی است. این امر دربارۀ قشر دانش‌آموز اهمیتی دوچندان دارد. بی‌تردید، دانش‌آموزانی که به تعهدات اخلاقی پایبند باشند، در آینده ضامن امنیت جامعه خواهند بود. طلاب حوزه‌های علمیه براساس رسالت خود، در کنار تحصیل متون دینی و تهذیب اخلاق، وظیفه دارند از راه تبلیغ این قشر باارزش را با معارف دینی و روش‌های تربیت نفس آشنا کنند. در این نوشتار برآنیم، با روش توصیفی ـ تحلیلی، اصول اخلاقی تبلیغ کارآمد را برای جلب دانش‌آموزان بازگو و عوامل آسیب‌زای آن را بیان کنیم.
نتایج پژوهش بیانگر آن است که مبلّغ در امور دانش‌آموزی باید اصول مهمی همچون خوش‌خُلقی و خیرخواهی، تناسب، توان برقراری ارتباط، خوب گوش‌دادن و ارتقای سطح علم و تجربه را رعایت کند و از موانع و عوامل آسیب‌زای مربوط به خود، محیط و سازمان‌های وابسته آگاهی یابد.

تاليف كتاب موانع رشد اخلاقي

طرح پژوهشی: قرارداد هاي اعضاي هيئت علمي ومحققين رسمي » از تاریخ: 1396/06/25 تا تاریخ: 1396/06/10

اصول نوشتار اخلاقى

مقاله نشریه: حوزه » سال 1366 شماره 19

موانع رشد اخلاقی با نگاهی قرآنی

کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1400

نقش ابعاد اخلاقی در بهسازی تبلیغ

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 شماره 29

نقش ابعاد اخلاقی در بهسازی تبلیغ

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 بهار 1397 شماره1

اصول اخلاقى در جامعه دینى

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1373 شماره 157

ثبات یا تغیّر اصول اخلاقى و سیاسى

مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1383 شماره بیست و ششم - تابستان 83

مشکلات اخلاقی تبلیغ دین و راه‌های برون‌رفت از آن

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 شماره 29

گونه شناسی و تحلیل آسیب های اخلاقی تبلیغ دین

نویسنده: مهدی احمدپور ،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 شماره 29
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397