تبلیغ و الگوی مطلوب مبلغ
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1396 شماره 2 (پیاپی 18)
کلیدواژه:
مبلغ
،
الگوی مطلوب مبلغ
،
ویژگیهای اخلاقی مبلغ
،
مخاطبان مبلغ
،
شیوههای تبلیغ
،
عرصههای تبلیغ
چکیده:
در عصر حاضر مبلغان دینی، وظیفه احیای اموزههای اهل بیت(ع) و هدایتگری آحاد جامعه را عهدهدار هستند؛ تحقیق پیشرو با توجه به این وظیفه مهم مبلغان دینی در پی تدوین الگوی مطلوب مبلغ است. این الگو در چهار بعد ویژگیهای اخلاقی مبلغ، مخاطبان و شیوههای تبلیغی متناسب با آن و عرصههای تبلیغ، به مدد روش تحلیل محتوای کیفی جهتدار تبیین گردیده است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که در بعد ویژگیهای اخلاقی هفت ویژگی «یکسانی گفتار و کردار»، «زمانشناسی و زمینهشناسی»، «مردمیبودن و دردآشنا»، «شجاعت و قاطعیت»، «صبر و استقامت»، «نفوذ کلام» و «انتقادپذیری» از مهمترین فضایلی است که مبلغ در ارتباط با دیگران بایستی به آن مجهز باشد. مخاطبان مبلغ به سه دسته کلی خانواده، مخاطبان عام و مخالفان قابل تقسیمبندی است که متناسب با هر کدام شیوههای تبلیغی طرح شده است. در بعد چهارم با عنوان عرصههای تبلیغ نیز به «تقدم پرداختن به مسائل اعتقادی بر احکام و اخلاق»، «تقدم خانواده و خویشاوندان بر دیگران» و «تقدم نوجوانان و جوانان بر سایرین» اشاره شده است.
در عصر حاضر مبلغان دینی، وظیفه احیای اموزههای اهل بیت(ع) و هدایتگری آحاد جامعه را عهدهدار هستند؛ تحقیق پیشرو با توجه به این وظیفه مهم مبلغان دینی در پی تدوین الگوی مطلوب مبلغ است. این الگو در چهار بعد ویژگیهای اخلاقی مبلغ، مخاطبان و شیوههای تبلیغی متناسب با آن و عرصههای تبلیغ، به مدد روش تحلیل محتوای کیفی جهتدار تبیین گردیده است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که در بعد ویژگیهای اخلاقی هفت ویژگی «یکسانی گفتار و کردار»، «زمانشناسی و زمینهشناسی»، «مردمیبودن و دردآشنا»، «شجاعت و قاطعیت»، «صبر و استقامت»، «نفوذ کلام» و «انتقادپذیری» از مهمترین فضایلی است که مبلغ در ارتباط با دیگران بایستی به آن مجهز باشد. مخاطبان مبلغ به سه دسته کلی خانواده، مخاطبان عام و مخالفان قابل تقسیمبندی است که متناسب با هر کدام شیوههای تبلیغی طرح شده است. در بعد چهارم با عنوان عرصههای تبلیغ نیز به «تقدم پرداختن به مسائل اعتقادی بر احکام و اخلاق»، «تقدم خانواده و خویشاوندان بر دیگران» و «تقدم نوجوانان و جوانان بر سایرین» اشاره شده است.
تبلیغ و الگوی مطلوب مبلغ
3/21/2017 12:00:00 AM
زن در مقام مبلغ: درآمدی بر الگوی مطلوب زن مبلغ
نویسندگان:
سیدمحمدحسین هاشمیان
،
حوریه بزرگ
،
کتاب: پژوهشکده باقرالعلوم - 1397
آسیب شناسی الگوی تبلیغ دینی و ارائه الگوی مطلوب (مورد مطالعه دفتر تبلیغات اسلامی)
نویسنده:
ابراهیم خان محمدی
، استاد راهنما:
نعمت الله کرم اللهی
، استاد مشاور 1:
سیدمحمدحسین هاشمیان
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
بایسته های تبلیغ و مبلغ دینی از منظر قرآن
نویسنده:
علیجان کریمی
،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1401 شماره 4
بایسته های تبلیغ و مبلغ دینی از منظر قرآن
نویسنده:
علیجان کریمی*
،
مقاله نشریه: نشریه افق تبلیغ » سال 1399 دوره 1، شماره 4 (پاییز و زمستان 1399)
الگوی نظام سیاسی مطلوب در حکمت سیاسی متعالیه
نویسنده:
بهرام دلیر
، استاد راهنما:
نجف لک زایی
، استاد مشاور 1:
غلامرضا صدرا
، استاد مشاور 2:
مرتضی جوادی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1397 - [دکتری]