رسانه ها و راه های تقویت مشارکت مردم

نویسنده: ،
کتاب: - 0
چکیده:
در نظریه هاى توسعه، (مشارکت) از شاخص هاى مهم توسعه به شمار مى آید و بى شک در پیدایى، تثبیت و بقاى یک نظام نقش مؤثرى را ایفا مى کند. مشارکت معلول عوامل مختلف مذهبى، فرهنگى، سیاسى، اجتماعى و اقتصادى است. براى دست یابى به مشارکت مثبت عمومى در تحولات سیاسى و اجتماعى مانند انقلاب، جنگ و انتخابات، لازم است جهت گیرى این عوامل و زمینه ها به گونه اى باشد که افراد جامعه را از رخوت و بى تفاوتى رهانیده، به صحنه ها بکشاند. در این راستا، نقش رسانه هاى گروهى بسیار تعیین کننده است. چنانچه این رسانه ها با سیاست گذارى هاى درست و بر اساس اهداف نظام اسلامى و مقتضیات جامعه به اطلاع رسانى کارآمد و تغذیه علمى و فرهنگى آحاد جامعه بپردازند به تدریج مشارکت در جامعه اسلامى نهادینه خواهد شد.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

تقـویت مشـارکت کـارکنـان زن در مـدیریت

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1378 شماره 86

تحلیلى بر مسئله مشارکت مردم

مقاله نشریه: حوزه » سال 1366 شماره 20

مسئولیت های دولت مردم سالار درباره مشارکت سیاسی مردم از منظر قرآن

نویسنده: محمود شفیعی ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1393 شماره 66 - تابستان 93

امام خمینى؛ ولایت فقیهان و مشارکت مردم

نویسنده: غلام حسن مقیمی ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1378 سال دوم - شماره پنجم - تابستان 78

مبلغان و راهبرد مشارکت مردم در انتخابات

نویسنده: مدیر نشریه ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1402 شماره 14

رسانه های مدرن و رسانه شیعه

مقاله نشریه: رادیو » سال 1390 آبان 1390  شماره57

مردم و کاندیدا ها

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1371 شماره 124

رسانه ها و اندیشه های امام خمینی (قدّس سرّه)

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1368 شماره 96

ارزش ها و نگرش های مردم شهر اصفهان

نویسنده: اکبر احمدی ،
کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1392

رسانه و حوزه های عمومی

مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1389 شماره 6 - بهار 1389
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397