بررسی پیامدهای گسترش صنایع فرهنگی در عرصه تبلیغ دین

نویسنده: ، استاد راهنما: ، استاد مشاور 1: ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی پیامدهای توسعه صنایع فرهنگی در تبلیغ دین صورت گرفته است. مطالعه حاضر از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از منظر گردآوری اطلاعات یک تحقیق توصیفی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را نخبگان حوزوی تشکیل میدهند که به دلیل محدود بودن و حجم کم جامعه، همه این افراد به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش‌های گردآوری داده‌ها به دو صورت کتابخانه‌ای و میدانی میباشد و ابزار گرد آوری داده‌ها در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه و به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام گرفت. همچنین علاوه بر آن از منابع چندگانه و مستندات آرشیوی موجود (مصاحبه‌هایی که در گذشته انجام شده است) نیز استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها به دو صورت کمی و کیفی میباشد. تحلیل داده‌ها در حالت کمی برای انتخاب بهترین نقاط قوت و ضعف تبلیغ دین و فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی توسعه صنایع فرهنگی و سپس رتبه بندی این عوامل به کار میرود. تحلیل داده‌ها در حالت کیفی نیز به صورت تحلیل محتوای کیفی جهت دار داده‌ها مبتنی بر الگوی سوات میباشد. بعد از تعیین نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها، در چارچوب سیاست‌های کلی موضوع مورد بررسی، استراتژیهای چهارگانه ST، SO، WT و WO تدوین و ماتریس ارزیابی SOWT طراحی شد و در نهایت راهبردهای مناسب جهت دستیابی به اهداف مورد نظر پژوهش ازجمله: اعمال مدیریت واحد بر سازمان‌های تبلیغی دینی در راستای جلوگیری از موازی کاریها و اتلاف بودجه ها، تدوین برنامه جامع فرهنگی در راستای نقش موثرتر توسعه فرهنگی در عرصه تبلیغ دین و نیز بسترسازی و توسعه صنایع فرهنگی متناسب با محتوای دینی و فرهنگ استخراج و پیشنهاد گردید. واژگان کلیدی: فرهنگ، صنایع فرهنگی، تبلیغ دین، ماتریس ارزیابی SOW

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

صداقت در عرصۀ تبلیغ دین؛ بررسی چند چالش اخلاقی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1398 شماره 34

زن و صنایع فرهنگى

مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1379 شماره 26-25

بررسی انتقادی سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه تبلیغ دین

نویسنده: سیدعلی میرمطلبی سهی ، استاد راهنما: سیدمحمدحسین هاشمیان ، استاد مشاور 1: احمد واعظی جزئی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

بررسی شیوه‌های تبلیغ دین در قرآن

نویسنده: نفیسه قنبری ،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 8

بررسی مفاهیم خرافی در دین و پیامدهای آن

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1392 شماره 381

بررسی مفاهیم خرافی در دین و پیامدهای آن

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1392 شماره 379

نقش مهارت‌های زندگی در عرصه تبلیغ

نویسنده: حامد میرزاخان ،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 7

جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی

نویسنده: شمس الله مريجي ،
کتاب: بوستان کتاب - 1402

بررسی نقش تبلیغ سنتی دین در جامعه کنونی

نویسنده: روح الله عباس زاده ، استاد راهنما: شمس الله مریجی ، استاد مشاور 1: کریم خان محمدی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1390 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397