جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی
نویسنده:
شمس الله مريجي
،
![شمس الله مريجي](/Content/img/avatar_scholar.jpg)
کتاب: - 1389
چکیده:
جامعهشناسی دین، کارکرد و نقش دین در درون جامعه را مورد بررسی قرار میدهد. این اثر، این موضوع را از دیدگاه «دورکیم» که دارای دیدگاه سکولاریزم با نگاه مثبت به دین میباشد و «ابنسینا» که دارای نگاه وحیانی و قدسی به دین است را بررسی کرده و شباهتها و تفاوتهای میان این دو دیدگاه را در سه فصل کاویده است: فصل اوّل و دوم به ترتیب به تبیین و تفسیر دین و جامعه از دیدگاه دورکیم و ابنسینا پرداخته و فصل سوم، شباهتها و تفاوتهای دیدگاه آنان را بیان میکند.
جامعهشناسی دین، کارکرد و نقش دین در درون جامعه را مورد بررسی قرار میدهد. این اثر، این موضوع را از دیدگاه «دورکیم» که دارای دیدگاه سکولاریزم با نگاه مثبت به دین میباشد و «ابنسینا» که دارای نگاه وحیانی و قدسی به دین است را بررسی کرده و شباهتها و تفاوتهای میان این دو دیدگاه را در سه فصل کاویده است: فصل اوّل و دوم به ترتیب به تبیین و تفسیر دین و جامعه از دیدگاه دورکیم و ابنسینا پرداخته و فصل سوم، شباهتها و تفاوتهای دیدگاه آنان را بیان میکند.
جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی
3/21/2010 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
حکومت دینی و آسیب شناسی کارآمدی آن در عرصه تربیت اخلاقی جامعه
نویسنده:
حسین دیبا
،
مقاله نشریه: حکومت اسلامی » سال 1392 (پياپي 67)، بهار 1392 شماره1
نقش مهارتهای زندگی در عرصه تبلیغ
نویسنده:
حامد میرزاخان
،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 7
هنر داستانگویی در تبلیغ دینی
نویسنده:
سیدمحسن میرسندسی
،
مقاله نشریه: فصلنامه مطالعات ادبی متون اسلامی » سال 1393 شماره 6
عوامل اثربخش در تبلیغ دینی
نویسنده:
جعفر فکری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1392 شماره 116 رمضان