بررسی انتقادی مبانی معرفتی پسا ساختارگرایی در علوم اجتماعی با تأکید بر اندیشه فوکو از منظر حکمت اسلامی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
چکیده:
این نوشتار بر اساسی دینی و طی قیامی فطری نوشته شده است. در این نوشتار سعی شده تا از زمینه ی اطلاعاتی و ایمانی ایرانی- اسلامی، دستگاه و نرم افزاری باز، جمع گرا، واقع گرا و اکنون گرا تولید شود که طی آن دستگاه حکمت ایمانی شبهات، تیرگی ها و فشار های دستگاه فوکویی را بازآفرینی کرده و حل کند. نقد فلسفه ی پساساختارگرا با تأکید بر فوکو می تواند وجهی از تحقق یا بابی برای ورود به فلسفه ی عملی اسلامی باشد. این نوشتار اراده و سعیی کوچک و ناقص جهت خودشناسی تاریخی است و عملا شیوه ای از پایان نامه نویسی را پیشنهاد می کند که تمام مفاهیم و سازه های آن در جهت تولید و بسط جمعی فرهنگ ایمانی برای بسط اسلام در جهان بهینه شده باشد. غربال گری آخر الزمانی تنها راه تولید نوعی از علوم انسانی است که می تواند جبهه ی شاهدان غلبه ی فرهنگ اسلامی بر فرهنگ کفر را سامان دهد. با توجه به ارجاع شخصی - شکلی روش فوکو به شخصیت نا تمام فرهنگی اش، در مواجهه ی با فوکو با نقصان روش روبرو شدیم؛ لذا این پایان نامه تلاشی - هر چند نا تمام - برای پایه ریزی یک روش در مواجهه با روش به غایت انضمامی فوکو است که طی آن به جهت شکل انضمامی اش - شاکله ی نگارنده در جدال با شکل بندی اندیشه ی فوکو نمایان می شود. کلمات کلیدی:ایمان- دستگاه - فطرت- اکنون- انقلاب اسلامی- جنگ نرم- علوم انسانی دینی- فوکو
این نوشتار بر اساسی دینی و طی قیامی فطری نوشته شده است. در این نوشتار سعی شده تا از زمینه ی اطلاعاتی و ایمانی ایرانی- اسلامی، دستگاه و نرم افزاری باز، جمع گرا، واقع گرا و اکنون گرا تولید شود که طی آن دستگاه حکمت ایمانی شبهات، تیرگی ها و فشار های دستگاه فوکویی را بازآفرینی کرده و حل کند. نقد فلسفه ی پساساختارگرا با تأکید بر فوکو می تواند وجهی از تحقق یا بابی برای ورود به فلسفه ی عملی اسلامی باشد. این نوشتار اراده و سعیی کوچک و ناقص جهت خودشناسی تاریخی است و عملا شیوه ای از پایان نامه نویسی را پیشنهاد می کند که تمام مفاهیم و سازه های آن در جهت تولید و بسط جمعی فرهنگ ایمانی برای بسط اسلام در جهان بهینه شده باشد. غربال گری آخر الزمانی تنها راه تولید نوعی از علوم انسانی است که می تواند جبهه ی شاهدان غلبه ی فرهنگ اسلامی بر فرهنگ کفر را سامان دهد. با توجه به ارجاع شخصی - شکلی روش فوکو به شخصیت نا تمام فرهنگی اش، در مواجهه ی با فوکو با نقصان روش روبرو شدیم؛ لذا این پایان نامه تلاشی - هر چند نا تمام - برای پایه ریزی یک روش در مواجهه با روش به غایت انضمامی فوکو است که طی آن به جهت شکل انضمامی اش - شاکله ی نگارنده در جدال با شکل بندی اندیشه ی فوکو نمایان می شود. کلمات کلیدی:ایمان- دستگاه - فطرت- اکنون- انقلاب اسلامی- جنگ نرم- علوم انسانی دینی- فوکو
بررسی انتقادی مبانی معرفتی پسا ساختارگرایی در علوم اجتماعی با تأکید بر اندیشه فوکو از منظر حکمت اسلامی
3/20/2016 12:00:00 AM
بررسی انتقادی تبارشناسی میشل فوکو از منظر حکمت اسلامی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1394 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
بررسی انتقادی معنا در اندیشه وبر از منظر حکمت اسلامی با تأکید بر اندیشه علامه طباطبایی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1397 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
تحلیل انتقادی مبانی معرفتی تفسیرگرایان در ارتباطات بین فرهنگی از منظر حکمت اسلامی
پایاننامه: غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم اجتماعی - 1393 - [پایان نامه دکترا]
بررسی انتقادی تأثیر زمینه اجتماعی بر معرفت در اندیشه گادامر از منظر حکمت صدرایی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1391 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
تبیین و بررسی مبانی معرفتی دیرینهشناسی میشل فوکو
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1394 شماره 1 (پیاپی 9)
بررسی انتقادی بر ساخت معانی در تبارشناسی از منظر حکمت اسلامی
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1397 زمستان 1397 شماره3
بررسی انتقادی بر ساخت معانی در تبارشناسی از منظر حکمت اسلامی
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1397 شماره 3 (پیاپی 23)
بررسی انتقادی مبانی فلسفی مفهوم علم در اندیشه کوهن از منظر حکمت متعالیه
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی - 1390 - [کارشناسی ارشد]
بررسی مبانی معرفتی نظریه تغییر فرهنگی از منظر علامه طباطبایی با تأکید بر تفسیر المیزان
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
بررسی انتقادی عقلانیت در اندیشه طه عبدالرحمان از منظر حکمت متعالیه و دلالت های آن در علوم اجتماعی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]