ارائۀ الگوی آگاه‌سازی مخاطب برای برون‌رفت از فریب‌کاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده)

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 45
چکیده:
 
 هدف این پژوهش، ارائۀ الگوی آگاه‌سازی مخاطب برای برون‌رفت از فریب‌کاری رسانه مبتنی بر محیط خانواده است. در عصر ارتباطات، دستیابی به مخاطبان و آگاه‌سازی مخاطب و اثرگذاری برآنان، از اهداف دست‌اندرکاران رسانه­های مختلف است. یکی از مهم‌ترین عناصر ارتباط با مخاطب، اثری است که رسانه بر او می­گذارد. با نگاهی به پیشینۀ تحقیق دربارۀ اثرگذاری رسانه‌ها و آگاه‌سازی مخاطب، به‌ویژه در محیط خانواده، برای برون‌رفت از فریب‌کاری رسانه می‌توان دریافت که اثرگذاری رسانه‌ها بر مخاطب همواره موردتوجه گردانندگان آن‌ها، اندیشمندان حوزۀ مطالعات رسانه‌ای و دولت بوده است. در واقع، متصدیان و متولیان رسانه‌ها همواره این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا رسانه‌ها می‌توانند تأثیری بر مخاطبان خود به‌ویژه در حوزۀ خانواده داشته باشند و آیا می‌توانند آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری کنند؟ روش تحقیق، کتابخانه‌ای و اسنادی و ابزار گردآوری اطلاعات، یادداشت‌برداری است. برای گردآوری اطلاعات، کتاب‌های نظری دربارۀ رسانه و مطالعات انتقادی، مقالات علمی‌ پژوهشی، تخصصی و ترجمۀ متون تخصصی بررسی و واکاوی شد.آنگاه با توجه به موضوع مقالۀ حاضر، زمینه‌ها و عوامل فریب‌کاری در رسانه، تحلیل و راه‌های برون‌رفت از آن، شناسایی شد. همچنین، اثرگذاری رسانه‌ها بر آگاه‌سازی مخاطب بررسی گردید.

الگوی ارزشی ارتباطات در قران با تأکید بر مخاطب

استاد راهنما: شمس الله مریجی ، استاد مشاور: احمد واعظی ، محسن اراکی ، دانشجو: علیرضا پویا ،
پایان‌نامه: غیر دولتی - مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی‌ـ‌غیرانتفاعی - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم اجتماعی - 1394 - [دکترای تخصصی]

ارائۀ الگوی عملیاتی برای ارزیابی اثربخشی کنش‌های هنجاری روحانیون

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 46

الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مسأله مخاطب

نویسنده: علیرضا پویا ، استاد راهنما: شمس الله مریجی ، استاد مشاور 1: محسن اراکی ، استاد مشاور 2: احمد واعظی جزئی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [دکتری]

بررسی نظام خانواده مبتنی بر نظریه استخلاف شهیدصدر

مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1400 شماره3(پیاپی35)

صورت بندی الگوی جذب مخاطب بر اساس آموزه های قرآن کریم

نویسنده: اسماعیل صابر کیوج ، استاد راهنما: شرف الدین ، استاد مشاور 1: شمس الله مریجی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - - [دکتری]
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397