آسیب شناسی محتوایی بازی های رایانه ای
نویسنده:
علی کاظمی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 171 محرم ویژهنامه خانواده
چکیده:
اسلام درباره نحوه انتخاب دوست، شرایط دوست خوب، شیوه ارتباط با دوست و... روایات و رهیافتهای بسیاری دارد. امام علی ع فرموده است: «إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَةَ الْفُسَّاقِ فَإِنَّ الشَّرَّ بِالشَّرِّ یَلْحَقُ:[1] از نشست و برخاست با فاسقان بپرهیز که شر به شر میپیوندد». بازیهای رایانهای را میتوان مصداقی از همنشین دانست؛ زیرا در جهان امروز که تکنولوژی حرف اول را میزند، کودکان و نوجوانان زمان بسیاری را صرف بازیهای رایانهای، یا همان دوست الکترونیک خود میکنند. بر همین اساس سیاستمداران غربی برای القای اهداف سلطهگرانه خود و تخریب باورها و ارزشها و نیز سلامت ذهن و روح کودکان و نوجوانان، بهویژه جهان سوم و کشورهای مسلمانان از بازیهای رایانهای استفاده میکنند. ساخت بیرویه بازیهای رایانهای بهویژه بازیهای بسیار خشن و آسیبرسان که با تبلیغات بسیار در رده پرطرفدارترین بازیهای جهان قرار میگیرند، شاهدی بر این مدعاست. در این مقاله ضمن تحلیل محتوایی بازیهای رایانهای مشهور، به بررسی برخی از آسیبهای حاصل از انجام این بازیها پرداخته میشود.
اسلام درباره نحوه انتخاب دوست، شرایط دوست خوب، شیوه ارتباط با دوست و... روایات و رهیافتهای بسیاری دارد. امام علی ع فرموده است: «إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَةَ الْفُسَّاقِ فَإِنَّ الشَّرَّ بِالشَّرِّ یَلْحَقُ:[1] از نشست و برخاست با فاسقان بپرهیز که شر به شر میپیوندد». بازیهای رایانهای را میتوان مصداقی از همنشین دانست؛ زیرا در جهان امروز که تکنولوژی حرف اول را میزند، کودکان و نوجوانان زمان بسیاری را صرف بازیهای رایانهای، یا همان دوست الکترونیک خود میکنند. بر همین اساس سیاستمداران غربی برای القای اهداف سلطهگرانه خود و تخریب باورها و ارزشها و نیز سلامت ذهن و روح کودکان و نوجوانان، بهویژه جهان سوم و کشورهای مسلمانان از بازیهای رایانهای استفاده میکنند. ساخت بیرویه بازیهای رایانهای بهویژه بازیهای بسیار خشن و آسیبرسان که با تبلیغات بسیار در رده پرطرفدارترین بازیهای جهان قرار میگیرند، شاهدی بر این مدعاست. در این مقاله ضمن تحلیل محتوایی بازیهای رایانهای مشهور، به بررسی برخی از آسیبهای حاصل از انجام این بازیها پرداخته میشود.
آسیب شناسی محتوایی بازی های رایانه ای
3/21/2019 12:00:00 AM
شناخت بازی های رایانه ای در موضوع شناسی فقهی
مقاله کنفرانس: چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها - 1397
تحلیل لایه ای بازی های رایانه ای: رویکردی برای داوری اخلاقی
مقاله نشریه: رسانه و فرهنگ » سال 1398 بهار و تابستان 1398 شماره 1
موضوع شناسی قمار در پرداخت های پس از باخت در بازی های رایانه ای
نویسندگان:
محمدعلی خادمی کوشا*
،
محمود عبداللهی
،
مقاله نشریه: جستارهای فقهی و اصولی » سال 1401 دوره 8، شماره 2 (تابستان 1401)
بازی های رایانه ای، چیستی، ضرورت ها و چالش های فقهی
کرسی و نشست: معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه » اداره کل هنر و رسانه » نشست علمی - 1397
نقش انواع پرداخت کننده های مالی در قماربودن بازی های رایانه ای
نویسندگان:
محمد علی خادمی کوشا*
،
عسکر درخشان دوست
،
مقاله نشریه: فقه » سال 1401 دوره 29، شماره 109 (بهار 1401)
آسیب شناسی ترجمه های قرآن
نویسنده:
محمد علی رضایی اصفهانی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1384 شماره 44
آسیب شناسی جریان های تفسیری/1
نویسندگان:
امیر احمدنژاد
،
علیاصغر ناصحیان
،
سیدمحمود طیبحسینی
،
عسکر دیرباز
،
علیرضا عظیمیفر
،
احمد واعظی
،
سعیدرضا علیعسکری
،
محمد اسعدی
،
کتاب: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه - 1397
آسیب شناسی جریان های تفسیری/2
نویسندگان:
محمد اسعدی
،
گروه محققین
،
کتاب: پژوهشکده حوزه و دانشگاه - 1395