طراحی مدل مطالعه انسانشناختی اسلامی در مطالعات اجتماعی (با تاکید بر دانش رفتار سازمانی)
نویسنده:
محسن منطقی
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1399 شماره 1(پیاپی 29)
چکیده:
شناخت پدیدهی سازمان و حل مسائل آن، نیازمند شکلگیری بنیادهای فکری و مبانی اساسی دانش سازمان و مدیریت است. شناخت عنصر انسانی در سازمان و مدیریت، نیازمند شناخت مبانی متعددی است که در این مقاله تلاش شده است برخی از آنها تبیین گردد. جهتگیری این پژوهش بنیادی و از نظر هدف اکتشافی است. گردآوری اطلاعات نیز بر مبنای مطالعات کتابخانهای صورت گرفته است. روش پژوهش به کار گرفته شده در این پژوهش تحلیل محتوای کیفی است. که با ایجاد دادههای محاسبهپذیر آغاز و سپس به استنتاج پدیدهها، پرداخته و در نهایت به روایتگری پژوهش انجام شده است. در این پژوهش سه دسته از مبانی انسانشناختی با عنوان مبانی فلسفی، مبانی تجربی، و مبانی دینی مورد شناسایی قرار گرفت. بر اساس نتایج این پژوهش، مدلی برای شناخت انسان، که در رفتار سازمانی موثر است شناسایی گردید. در این پژوهش تنها به نُه مبنای انسانشناختی توجه شد و کاربرد آنها در رفتار سازمانی نشان داده شده است.
شناخت پدیدهی سازمان و حل مسائل آن، نیازمند شکلگیری بنیادهای فکری و مبانی اساسی دانش سازمان و مدیریت است. شناخت عنصر انسانی در سازمان و مدیریت، نیازمند شناخت مبانی متعددی است که در این مقاله تلاش شده است برخی از آنها تبیین گردد. جهتگیری این پژوهش بنیادی و از نظر هدف اکتشافی است. گردآوری اطلاعات نیز بر مبنای مطالعات کتابخانهای صورت گرفته است. روش پژوهش به کار گرفته شده در این پژوهش تحلیل محتوای کیفی است. که با ایجاد دادههای محاسبهپذیر آغاز و سپس به استنتاج پدیدهها، پرداخته و در نهایت به روایتگری پژوهش انجام شده است. در این پژوهش سه دسته از مبانی انسانشناختی با عنوان مبانی فلسفی، مبانی تجربی، و مبانی دینی مورد شناسایی قرار گرفت. بر اساس نتایج این پژوهش، مدلی برای شناخت انسان، که در رفتار سازمانی موثر است شناسایی گردید. در این پژوهش تنها به نُه مبنای انسانشناختی توجه شد و کاربرد آنها در رفتار سازمانی نشان داده شده است.
طراحی مدل مطالعه انسانشناختی اسلامی در مطالعات اجتماعی (با تاکید بر دانش رفتار سازمانی)
3/20/2020 12:00:00 AM
طراحی مدل برندسازی شخصی کارکنان با تاکید بر آموزش های سازمانی (مورد مطالعه:کارکنان اداری قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران)
مقاله نشریه: مجله ایرانی مطالعات مدیریت » سال 2021 دوره 14، شماره 4 (Autumn 2021)
سرمايه اجتماعي در آموزه هاي اسلامي(با تأكيد بر قرآن)
نویسنده:
محمد عليني
،
طرح پژوهشی: تاليف - پژوهش » از تاریخ: 1388/03/23 تا تاریخ: 1389/03/15
ارائه الگوي انديشه اجتماعي مسلمين (با تأكيد بر فراتحليل مطالعات انجام شده)
نویسنده:
محمد حسين پورياني
،
طرح پژوهشی: تاليف - پژوهش » از تاریخ: 1387/11/09 تا تاریخ: 1388/12/01
بررسی انسانشناختی حرم حضرت زینبیه(اصفهان) با تأکید بر وجه خواهرانه
نویسنده:
فاطمه فلسفین
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1402 شماره 53 - بهار 1402
طراحی مدل توسعه دانش مدیریتی مبتنی بر فضایل اخلاقی و آموزههای دینی در بین مدیران استان کرمانشاه
نویسندگان:
سلیمان شفیعی
،
کورش بابلی
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 پاییز و زمستان 1400
واکاوی هستی شناسی مفاهیم زمان و طراحی مدل نظری بازتاب آن ها بر مطالعات آینده پژوهی
نویسندگان:
غلامرضا گودرزی
،
غلامرضا بهروزی لک
،
سعید خزایی
،
میثم لطیفی
،
عباس چهاردولی
،
احمد مهدیان
،
مقاله نشریه: مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی » سال 1395 تابستان 1395 شماره23
اخلاق اسلامیِ حریم خصوصی در شبکههای اجتماعی سایبر: (با تأکید بر واتسآپ)
نویسندگان:
کریم خان محمدی
،
علی اکبر شاملی
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1395 شماره 2 (پیاپی 14)
تحلیلی انتقادی-اسلامی بر تعین اجتماعی ایدئولوژی با تأکید بر آراء هابرماس
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم انسانی - 1387 - [کارشناسی ارشد]
تحلیل انتقادی ـ اسلامی بر تعین اجتماعی ایدئولوژی با تأکید بر آراء هابرماس
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1387 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
طراحی مدل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر مدیریت زنجیره نتایج
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1397 شماره 1(پیاپی 21)