تبلیغات دینی در حکومت دینی
نویسندگان:
اکبر اسدعلیزاده
،
ابوالفضل طریقهدار
،
کتاب: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان - 1392
کلیدواژه:
آسیبهای حکومت دینی
،
تبلیغات دینی
،
فرضیه اصلی پژوهش
،
کارکردهای حکومت دینی
،
آسیبشناسی تبلیغات دینی
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی آسیبهای حکومت دینی و آسیبهای تبلیغات دینی است. فرضیة اصلی این پژوهش آن است که حکومت دینی بهترین نوع حکومت بشری است که میتواند تمام مسایل فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انسانها را تأمین کند؛ مشروط بر اینکه آسیبها و آفتهای آن برطرف شود. بر این اساس، پس از تبیین کلیات بحث و مفاهیم پژوهش، وظایف و کارکردهای حکومت دینی بررسی شده و حکومت دینی و غیردینی مقایسه شده است. شرح آسیبهای حکومت دینی و آسیبشناسی تبلیغات دینی در حکومت دینی، از محورهای دیگر مورد بحث در این پژوهش است.
هدف از پژوهش حاضر، شناسایی آسیبهای حکومت دینی و آسیبهای تبلیغات دینی است. فرضیة اصلی این پژوهش آن است که حکومت دینی بهترین نوع حکومت بشری است که میتواند تمام مسایل فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انسانها را تأمین کند؛ مشروط بر اینکه آسیبها و آفتهای آن برطرف شود. بر این اساس، پس از تبیین کلیات بحث و مفاهیم پژوهش، وظایف و کارکردهای حکومت دینی بررسی شده و حکومت دینی و غیردینی مقایسه شده است. شرح آسیبهای حکومت دینی و آسیبشناسی تبلیغات دینی در حکومت دینی، از محورهای دیگر مورد بحث در این پژوهش است.
تبلیغات دینی در حکومت دینی
3/21/2013 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
راهبردهای تربیت اخلاقی در تبلیغات دینی
نویسنده:
محمد قطبی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1388 شماره 15
حکومت دینى یا حکومت فقهى؟
نویسنده:
مدرس سید موسى میر
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 183
حکومت دینى یا حکومت فقهى؟
نویسنده:
مدرس سید موسى میر
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 182
حکومت دینی در اندیشه ملاصدرا
نویسنده:
نجف لک زائی
،
مقاله نشریه: خردنامه صدرا » سال 1380 زمستان 1380 شماره26
مشروعیت مداخلات حکومت در تربیت دینی شهروندان
نویسنده:
حسن مهدوی
،
مقاله نشریه: جستارهای فقهی و اصولی » سال 1402 شماره 1