جریان شناسی شیطان پرستی جدید در ایران
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1391 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
چکیده:
شیطان پرستی جدید، فرقه ای است که توسط آنتوان زندر لاوی، در آمریکا، بر گستره ی فرهنگ منحرف غربی پایه گذاری شد. پشتیبانی فراماسونری و صهیونیسم از آن، گستره ی نفوذ آن را به ایران اسلامی نیز کشانده است. علی رغم تضاد مبانی شیطان پرستی با مبانی اسلامی انقلاب اسلامی ایران، جریان شیطان پرستی در ایران نفوذ پیدا کرده است. جریان شناسی، گرایشی بین رشته ای در فهم پدیده های فرهنگی است که جهت سیاست گذاری های دقیق فرهنگی الزامی است. اگر چه جریان شناسی در چهار مولفه ی، تاریخی، مبانی فکری، ساختارشناسی، و آینده پژوهی نمود پیدا می کند ولی در تحقیق حاضر، توصیف تحلیلی بوده است و از تبیین خودداری شده است. روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای بوده و از منابع سنتی و مجازی استفاده شده است. زمینه های نفوذ و گسترش شیطان پرستی در ایران ذیل چهار عنوان سیاسی، مذهبی، اقتصادی و فرهنگی به ذکر ده زمینه پرداخته است. برای ذکر کارگزاران مثبت در دو عنوان رساله و نخبگان، کتابها و وبلاگها و سایت ها و موسیقی و نمادها و فیلم ها و هنرمندان، استعمارگران و نهادها و موسسات مرتبط بررسی شده است. برای کارگزاران منفی و مقاومت های مقابل شیطان پرستی، به نهادهای دولتی و مقاومت های غیر دولتی در مورد اشاره شده است. از جمله ره آوردهای تحقیق، ارائه یک طرح جهت مقابله ی صحیح و ممعرفی ورع به عنوان تنها حافظ ایمان در زمان غیبت کبری می باشد. واژگان کلیدی: شیطان پرستی، آنتوان لاوی، جریان شناسی، مبانی فکری، زمینه های نفوذ، کارگزاران، رسانه، ورع
شیطان پرستی جدید، فرقه ای است که توسط آنتوان زندر لاوی، در آمریکا، بر گستره ی فرهنگ منحرف غربی پایه گذاری شد. پشتیبانی فراماسونری و صهیونیسم از آن، گستره ی نفوذ آن را به ایران اسلامی نیز کشانده است. علی رغم تضاد مبانی شیطان پرستی با مبانی اسلامی انقلاب اسلامی ایران، جریان شیطان پرستی در ایران نفوذ پیدا کرده است. جریان شناسی، گرایشی بین رشته ای در فهم پدیده های فرهنگی است که جهت سیاست گذاری های دقیق فرهنگی الزامی است. اگر چه جریان شناسی در چهار مولفه ی، تاریخی، مبانی فکری، ساختارشناسی، و آینده پژوهی نمود پیدا می کند ولی در تحقیق حاضر، توصیف تحلیلی بوده است و از تبیین خودداری شده است. روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای بوده و از منابع سنتی و مجازی استفاده شده است. زمینه های نفوذ و گسترش شیطان پرستی در ایران ذیل چهار عنوان سیاسی، مذهبی، اقتصادی و فرهنگی به ذکر ده زمینه پرداخته است. برای ذکر کارگزاران مثبت در دو عنوان رساله و نخبگان، کتابها و وبلاگها و سایت ها و موسیقی و نمادها و فیلم ها و هنرمندان، استعمارگران و نهادها و موسسات مرتبط بررسی شده است. برای کارگزاران منفی و مقاومت های مقابل شیطان پرستی، به نهادهای دولتی و مقاومت های غیر دولتی در مورد اشاره شده است. از جمله ره آوردهای تحقیق، ارائه یک طرح جهت مقابله ی صحیح و ممعرفی ورع به عنوان تنها حافظ ایمان در زمان غیبت کبری می باشد. واژگان کلیدی: شیطان پرستی، آنتوان لاوی، جریان شناسی، مبانی فکری، زمینه های نفوذ، کارگزاران، رسانه، ورع
جریان شناسی شیطان پرستی جدید در ایران
3/20/2012 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
جریان شناسى تفکر هایدگرى دینى در ایران
نویسنده:
سید محمد عیسی نژاد
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1382 شماره 119
احمد غزالی و شکل گیری شیطان پرستی در میان یزیدیان جزیره
نویسنده:
رسول رضوی
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1400 شماره 103
بنیادهای معرفت شناسی جریان های مذهبی در ایران
نویسندگان:
دکتر نجف لک زایی
،
راضیه زارعی
،
مقاله نشریه: بانوان شیعه » سال 1388 بهار 1388 شماره19
جریان شناسی تحولات سیاسی فکری در جمهوری اسلامی ایران
نویسندگان:
غلامرضا بهروزلک
،
مرضیه صفایی زاده
،
مقاله نشریه: مطالعات انقلاب اسلامی » سال 1389 زمستان 1389 شماره23
جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
مقاله نشریه: معرفت فرهنگی اجتماعی » سال 1396 (پياپي 31)، تابستان 1396 شماره3
درآمدی بر جریان شناسی اندیشه اجتماعی دینی در ایران معاصر
نویسنده:
محمدتقی سبحانی
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1386 (پياپي 46)، بهار و تابستان 1386 شماره1-2
درآمدی بر جریان شناسی اندیشه اجتماعی دینی در ایران معاصر
نویسنده:
محمدتقی سبحانی
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1385 (پياپي 44)، پاييز و زمستان 1385 شماره3-4
درآمدى بر جریان شناسى اندیشه اجتماعى دینى در ایران معاصر(2)
نویسنده:
محمدتقی سبحانی
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1386 شماره 46-45