طراحی الگوی فرایند مدیریت دانش دینبنیان با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری-حداقل مربعات جزیی
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 بهار و تابستان 1400
کلیدواژه:
مدیریت دانش
،
مدیریت دانش دین بنیان
،
مدل معادلات ساختاری
،
حداقل مربعات جزیی
،
تکنیک دلفی
چکیده:
هدف پژوهش در گام اول برآورد اثرات کسب، ذخیره، اشتراک و بکارگیری دانش بر مدیریت دانش دین بنیان و در گام دوم طراحی الگویی برای فرایند مدیریت دانش دین بنیان به کمک روش مدلیابی معادلات ساختاری، حداقل مربعات جزیی بود. روش پژوهش پیمایشی و از نوع طرحهای همبستگی به شیوه تحلیل مسیر و الگوی معادلات ساختاری بود. پژوهش با استفاده از تکنیک دلفی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کارشناسان و خبرگان دینی تشکیل داد. نمونهگیری به روش هدفمند بود. 10 نفر از خبرگان دینی به عنوان نمونه اصلی تعیین شدند. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه و پرسشنامه بود. برای ایجاد مدل اندازگیری و ترسیم مدل روابط ساختاری از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM)، حداقل مربعات جزیی (Smart PLS 3.3) استفاده گردید. در این قسمت از شاخصهای میانگین واریانس استخراج شده، آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، روایی واگرا، روایی همگرا، روایی افتراقی، ضریب R2، Q2 و GOF استفاده شد. نتایج آزمون حداقل مربعات جزیی حکایت از تأیید فرضیههای پژوهش داشت و بر این اساس مدل اندازهگیری و مدل ساختاری از نظر آماری برازش مناسبی داشتند. نتایج نشان داد فرایند کسب، ذخیره، اشتراک و بکارگیری دانش اثر مثبت و معناداری بر مدیریت دانش دین بنیان داشتند
هدف پژوهش در گام اول برآورد اثرات کسب، ذخیره، اشتراک و بکارگیری دانش بر مدیریت دانش دین بنیان و در گام دوم طراحی الگویی برای فرایند مدیریت دانش دین بنیان به کمک روش مدلیابی معادلات ساختاری، حداقل مربعات جزیی بود. روش پژوهش پیمایشی و از نوع طرحهای همبستگی به شیوه تحلیل مسیر و الگوی معادلات ساختاری بود. پژوهش با استفاده از تکنیک دلفی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کارشناسان و خبرگان دینی تشکیل داد. نمونهگیری به روش هدفمند بود. 10 نفر از خبرگان دینی به عنوان نمونه اصلی تعیین شدند. ابزار گردآوری دادهها مصاحبه و پرسشنامه بود. برای ایجاد مدل اندازگیری و ترسیم مدل روابط ساختاری از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM)، حداقل مربعات جزیی (Smart PLS 3.3) استفاده گردید. در این قسمت از شاخصهای میانگین واریانس استخراج شده، آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، روایی واگرا، روایی همگرا، روایی افتراقی، ضریب R2، Q2 و GOF استفاده شد. نتایج آزمون حداقل مربعات جزیی حکایت از تأیید فرضیههای پژوهش داشت و بر این اساس مدل اندازهگیری و مدل ساختاری از نظر آماری برازش مناسبی داشتند. نتایج نشان داد فرایند کسب، ذخیره، اشتراک و بکارگیری دانش اثر مثبت و معناداری بر مدیریت دانش دین بنیان داشتند
طراحی الگوی فرایند مدیریت دانش دینبنیان با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری-حداقل مربعات جزیی
3/21/2021 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
مدیریت دانش مهدویتپژوهی با کاربست دانش آیندهپژوهی
نویسنده:
حسین الهی نژاد
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398
طراحی الگوی مفهومی مدیریت دانش در سازمان های فرهنگی ( مورد مطالعه: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم )
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
مدیریت دانش مهدویت پژوهی با کاربست دانش آینده پژوهی
نویسنده:
حسین الهی نژاد*
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 بهار و تابستان 1398 شماره 1
تولید محتوای طراحی الگوی متعالی برای تعمیق ایمان و باورهای دینی مردم با استفاده از ظرفیت مجالس عزاداری
طرح پژوهشی: »
نقش والدین در مدیریت استفاده کودکان از تلویزیون
نویسنده:
معصومه سادات موسوی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1399 شماره 3
الگوی جانشینپروری در سازمان از منظر قرآن (بُعد ساختاری)
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1401 شماره 104