ارائه سیاست‌های کاربردی در قبال مسائل محتوایی- محیطی خبرگزاری‌های ایران

نویسنده: ،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1392 شماره 3
چکیده:
فضای اطلاع‌رسانی در ایران، پس از سپری کردن دوره‌ای طولانی و انحصاری تا اواخر دهه هفتاد، در 10 سال گذشته با دو موج بزرگ خبرگزاری‌سازی روبه رو شده است؛ موج اول تا سال ۱۳۸۴ با تولد 1۵ خبرگزاری و موج دوم تا سال ۱۳۹۱ با ظهور 12 خبرگزاری دیگر. از آنجا که ظهور خبرگزاری‌های نوپدید، نظام اطلاع‌رسانی کشور را دست‌خوش تغییراتی کرده است، می‌توان از حیث تأثیر و تأثر دوسویه و واکنشی که محیط بیرونی نسبت به این خبرگزاری‌ها داشته و یا خبرگزاری‌ها در قبال محیط داشته‌‌‌‌‌‌اند، مسائل آن‌ها را بررسی کرد. بدین ترتیب هدف اصلی در تحقیق حاضر مسئله‌شناسی ابعاد محتوایی (محیطی) خبرگزاری‌های ایران (با تاکید بر خبرگزاری‌‌سازی‌های انجام گرفته در دهه اخیر) و ارائه سیاست‌های کاربردی در راستای حل مشکلات این حوزه است. از این‌رو، ضمن نگاهی کوتاه به ابعاد محتوایی مسائل خبرگزاری‌ها یعنی اندازه، فناوری، اهداف و استراتژی‌ها، محیط و فرهنگ سازمانی، تلاش‌شده تا با تکیه بر الگوی فرآیندی سیاست‌گذاری، برای هر کدام از مسائل، راه‌حل‌هایی ارائه شود.

کابوس طالبان و نظرى بر سیاست ایران در قبال افغانستان

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 201

مقایسه سیاست‌های خلفای ثلاثه و امام علی ع در انتخاب کارگزاران ایران

مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1395 شماره 25- بهار 1395

راهبرد حکومت ممالیک در قبال تشیع

نویسنده: نسرین رهبری ،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1396 شماره 29 - بهار 1396
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397