بازخوانی انتقادی از کتاب «آشنایی با دانش نحو »
نویسنده:
جواد آسه
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1396 شماره 166
چکیده:
یکی از راه های بهینه سازی آموزش دانش ها، کارآمد و روزآمد سازی متن های آنهاست. در حوزه علمیه تولید متن های آموزشی جدید چندسالی است که در کانون توجه قرار گرفته و دفتری با نام دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه تأسیس شده است. کتاب «آشنایی با دانش نحو » یکی از متن های تولیدی این دفتر در حوزه دانش نحو است. در این مقاله ساختار این کتاب از نظر بیان مقدمه، ترتیب قواعد و تبویب باب ها و محتوای آن از نظر تعاریف، محتوای درس ها و تمرینات با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی نقد و بررسی شده است.
یکی از راه های بهینه سازی آموزش دانش ها، کارآمد و روزآمد سازی متن های آنهاست. در حوزه علمیه تولید متن های آموزشی جدید چندسالی است که در کانون توجه قرار گرفته و دفتری با نام دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه تأسیس شده است. کتاب «آشنایی با دانش نحو » یکی از متن های تولیدی این دفتر در حوزه دانش نحو است. در این مقاله ساختار این کتاب از نظر بیان مقدمه، ترتیب قواعد و تبویب باب ها و محتوای آن از نظر تعاریف، محتوای درس ها و تمرینات با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی نقد و بررسی شده است.
بازخوانی انتقادی از کتاب «آشنایی با دانش نحو »
3/21/2017 12:00:00 AM
آشنایى با دانش اسباب نزول (1)
نویسندگان:
سید ابراهیم سجادی
،
محمد بهرامی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1374 شماره 1
آشنایى با دانش اسباب نزول (2)
نویسندگان:
سید ابراهیم سجادی
،
محمد بهرامی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1374 شماره 2
آشنایى با میراث کتاب الملّة
نویسندگان:
ابونصر فارابی
،
محسن مهاجرنیا
،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1378 سال دوم - شماره ششم - پاییز 78
نقد دو کتاب آشنایی با فرق تسنن و آشنایی با فرق تشیع
نویسنده:
لیلا ثمنی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1396 167-168
آشنایی با دو کتابخانه از یمن
نویسنده:
سید محمد باقر حجتی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1372 شماره 20