بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک
نویسنده:
موسی الرضا تیموری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 8
چکیده:
تبلیغ دین به معنای رساندن آموزههای دینی و تأکید بر انجام اوامر و دوری از نواهی الهی جهت رشد و هدایت انسانها، یکی از وظایف و رسالتهای مهم انبیای الهی و وارثان آنان است و اینک حوزههای علمیه و روحانیون به عنوان وارثان انبیا، این تکلیف را بر دوش دارند. خداوند متعال در قرآن کریم با تمجید از مبلغین، کار آنان را ارزشمند دانسته و فرموده است: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صَالِحًا؛[1] کیست خوشگفتارتر از آنکه به سوی خدا دعوت کند و کار نیک انجام دهد». رهبر معظم انقلابK، تبلیغ دین را وظیفه اصلی روحانیون میداند تا دلها و ذهنهای مخاطبین به سمت یک هدف عالی و ولایی سوق پیدا کند: «جامعه علمی ـ دینی یعنی روحانیت، اولین وظیفهاش تبلیغ است. تبلیغ یک وظیفه درجه دوم و مخصوص عدهای خاص از روحانیون نیست، شرایط و لوازم و نیازها و تلاشهایی احتیاج دارد. کسانی که اهل این کارند، باید دامن همت به کمر بزنند و آستینها را بالا کنند و این حرکت را انجام دهند».[2] برای تأثیرگذاری تبلیغ، باید راهبرد مناسب آن در هر قشر و منطقه، مناسب و منطبق با زمان و مکان باشد. بر این اساس، تبلیغ در مناطق مشترک نیز از ویژگیهای خاصی برخوردار است که با توجه به اهمیت موضوع، برخی از بایستههای تبلیغ در آن مناطق به اختصار ذکر میشود.[3] [1]. فصلت: 33. [2]. بیانات در دیدار جمعی از روحانیون، 27/10/1374. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2781 [3]. در قسمت اول این مقاله (چاپ شده در شماره ششم نشریه رهتوشه، ویژه مناطق مشترک، تابستان 1400) مواردی از بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک بیان شد. در این قسمت، بخش دوم آن ذکر میشود.
تبلیغ دین به معنای رساندن آموزههای دینی و تأکید بر انجام اوامر و دوری از نواهی الهی جهت رشد و هدایت انسانها، یکی از وظایف و رسالتهای مهم انبیای الهی و وارثان آنان است و اینک حوزههای علمیه و روحانیون به عنوان وارثان انبیا، این تکلیف را بر دوش دارند. خداوند متعال در قرآن کریم با تمجید از مبلغین، کار آنان را ارزشمند دانسته و فرموده است: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صَالِحًا؛[1] کیست خوشگفتارتر از آنکه به سوی خدا دعوت کند و کار نیک انجام دهد». رهبر معظم انقلابK، تبلیغ دین را وظیفه اصلی روحانیون میداند تا دلها و ذهنهای مخاطبین به سمت یک هدف عالی و ولایی سوق پیدا کند: «جامعه علمی ـ دینی یعنی روحانیت، اولین وظیفهاش تبلیغ است. تبلیغ یک وظیفه درجه دوم و مخصوص عدهای خاص از روحانیون نیست، شرایط و لوازم و نیازها و تلاشهایی احتیاج دارد. کسانی که اهل این کارند، باید دامن همت به کمر بزنند و آستینها را بالا کنند و این حرکت را انجام دهند».[2] برای تأثیرگذاری تبلیغ، باید راهبرد مناسب آن در هر قشر و منطقه، مناسب و منطبق با زمان و مکان باشد. بر این اساس، تبلیغ در مناطق مشترک نیز از ویژگیهای خاصی برخوردار است که با توجه به اهمیت موضوع، برخی از بایستههای تبلیغ در آن مناطق به اختصار ذکر میشود.[3] [1]. فصلت: 33. [2]. بیانات در دیدار جمعی از روحانیون، 27/10/1374. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2781 [3]. در قسمت اول این مقاله (چاپ شده در شماره ششم نشریه رهتوشه، ویژه مناطق مشترک، تابستان 1400) مواردی از بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک بیان شد. در این قسمت، بخش دوم آن ذکر میشود.
بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک
3/21/2021 12:00:00 AM
بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک
نویسنده:
موسی الرضا تیموری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 8
بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک
نویسنده:
موسی الرضا تیموری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1401 شماره دهم ویژه مناطق مشترک
بایستههای تبلیغ در مناطق مشترک
نویسنده:
موسیالرضا تیموری
،
مقاله نشریه: تبلیغ و تقریب » سال 1402 شماره 1
بایسته های تبلیغ در مناطق مشترک
نویسنده:
موسیالرضا تیموری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 6 ویژهنامه مناطق مشترک
خاطرات تبلیغی در مناطق مشترک
نویسنده:
سیدمحمد سرکشیکیان
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 169 رمضان ویژهنامه مناطق مشترک
پاسخ به پرسشهای مناطق مشترک
نویسنده:
عبد الله اورعی مومنی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 8
پاسخ به پرسشهای مناطق مشترک
نویسنده:
عبد الله مومنی اورعی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1401 شماره دهم ویژه مناطق مشترک