نقش تبلیغ در هدایت انسان از منظر آیات و روایات

مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1401 شماره 4
چکیده:
از آنجایی که رسالت اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین شریعت آسمانی، رسالتی جاودانی و جهانی است، تبلیغ دین اسلام، نقش اساسی در هدایت انسان‌ها دارد و تا زمانی که انسان با معارف و آموزه‌های اسلام آشنا نباشد، هدایتش به شکل کامل امکان‌پذیر نیست.
این پژوهش، نقش تبلیغ را در هدایت انسان‌ها تبیین نموده تا ضرورت امر تبلیغ در جامعه امروزی که عصر غیبت امام معصوم(ع) است، مورد توجه ویژه باشد. با توجه به اینکه انسان به‌تنهایی نمی‌تواند به شناخت کامل از مبدأ و معاد و راه تکامل و سعادت دست یابد، هدف از بعثت انبیا و نزول کتاب‌های آسمانی، هدایت انسان‌ها از طریق وحی است. در این راستا، هدایت، نیازمند همگانی بودن دعوت و تبلیغ است؛ تا معارف و تعالیم والای این آیین جاودان، به همه واصل شود و نیازهای آنان در پیمودن راه کمال، پاسخ داده شود.

عقل از منظر آیات و روایات

کتاب: مجمع ذخائر اسلامی - 1392

نقش فطرت در جهت‌دهی مدیریت سیاسی اسلام از منظر آیات و روایات

نویسنده: علی رضا مظاهری ،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1397 شماره 35- پاییز1397

ایمانِ موهبتی از منظر آیات و روایات

مقاله نشریه: تحقیقات کلامی » سال 1392 زمستان 1392  شماره3

کرامت سالمندان از منظر آیات و روایات

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 9 ویژه نامه خانواده

علم امام از منظر آیات و روایات

استاد راهنما: سیدمحمود موسوی ، استاد مشاور: حسن معلمی ، دانشجو: فاطمه مولایی فر ،
پایان‌نامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده الهیات و معارف اسلامی - 1389 - [کارشناسی ارشد]

هدف آفرینش انسان از منظر آیات

نویسنده: محمدتقی خاکی ،
مقاله نشریه: اسلام پژوهان » سال 1392 شماره سوم - بهار 92

تحکیم روابط همسران از منظر آیات و روایات

نویسنده: مرضیه قنبری ،
مقاله نشریه: تبلیغ و خانواده » سال 1402 شماره 2

راه‌های تقویت وفاداری در خانواده از منظر آیات و روایات

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 9 ویژه نامه خانواده

جایگاه تمثیل در خدا شناسی از منظر آیات و روایات

نویسنده: شعبان رجبی ، استاد راهنما: سیدمحمود موسوی ، استاد مشاور 1: یارعلی کرد فیروزجایی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1394 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

نقش عنصر تواضع در شکل‌گیری و تقویت ارتباطات میان فردی از منظر آیات و روایات

مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1395 شماره 28 - زمستان 1395
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397