بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفتهای توسعه علمی آنها
نویسنده:
علی نهاوندی
،
مقاله نشریه: جستار » سال 1384 شماره 7
چکیده:
حوزۀ علمیه از آغاز تا کنون، مهم ترین نظام فرهنگی در سطوح علمی جامعه را دارا بوده و هست. این حوزه با تولید علم و نظارت بر سازمان های فرهنگی، جزو سیاست گزاران عرصه های گسترده جامعه است. نگارنده با سؤال اینکه این حوزه اساساً آیا امروزه توانسته است نقش خود را ایفا کند یا نه، نقش حوزه را در هدایت فرهنگی، اصلاح نظام آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی اصولی، مورد کاوش قرار می دهد؛ سپس وی به چهار راهکار عمده در اصلاح نظام آموزشی و رساندن حوزه به افق جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم اشاره دارد.
حوزۀ علمیه از آغاز تا کنون، مهم ترین نظام فرهنگی در سطوح علمی جامعه را دارا بوده و هست. این حوزه با تولید علم و نظارت بر سازمان های فرهنگی، جزو سیاست گزاران عرصه های گسترده جامعه است. نگارنده با سؤال اینکه این حوزه اساساً آیا امروزه توانسته است نقش خود را ایفا کند یا نه، نقش حوزه را در هدایت فرهنگی، اصلاح نظام آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی اصولی، مورد کاوش قرار می دهد؛ سپس وی به چهار راهکار عمده در اصلاح نظام آموزشی و رساندن حوزه به افق جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم اشاره دارد.
بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفتهای توسعه علمی آنها
3/21/2005 12:00:00 AM
تحلیل محتوای مفاهیم تربیتی و اخلاقی اشعار و قصههای آموزشی مراکز پیشدبستانی وابسته به دارالقرآنهای شهر اصفهان
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 1
مراکز تحقیقی حوزه علمیه قم و چگونگی هماهنگی آنها ـ بخش اول
نویسنده:
مصطفی درایتی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1371 شماره 12
مراکز تحقیقاتی حوزه علمیه قم و چگونگی هماهنگی آنها ـ بخش دوم
نویسنده:
مصطفی درایتی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1371 13-14
آسیبشناسى نظام آموزشى حوزه و ارائه راهکارها
نویسنده:
ا عبدالله پور
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1387 شماره 145
نگاهی اجمالی بر «آداب المتعلّمین»ها و جایگاه آن در نظام اخلاقی حوزه
نویسنده:
حمید عطایی نظری
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1389 شماره 21
راهبردها و موانع پیشرفت نظام آموزشى و پژوهشى حوزه
نویسنده:
محمد ابراهیم جناتی
،
مقاله نشریه: فقه » سال 1384 شماره 45