بررسی اجمالی نظام آموزشی حوزه و مراکز وابسته به نخبگان آن و آفت‌های توسعه علمی آنها

نویسنده: ،
مقاله نشریه: جستار » سال 1384 شماره 7
چکیده:
 حوزۀ علمیه از آغاز تا کنون، مهم ترین نظام فرهنگی در سطوح علمی جامعه را دارا بوده و هست. این حوزه با تولید علم و نظارت بر سازمان های فرهنگی، جزو سیاست گزاران عرصه های گسترده جامعه است. نگارنده با سؤال اینکه این حوزه اساساً آیا امروزه توانسته است نقش خود را ایفا کند یا نه، نقش حوزه را در هدایت فرهنگی، اصلاح نظام آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی اصولی، مورد کاوش قرار می دهد؛ سپس وی به چهار راهکار عمده در اصلاح نظام آموزشی و رساندن حوزه به افق جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم اشاره دارد.    

نیم نگاهی به نظام آموزشی حوزة خواهران

نویسنده: فهیمه رئوف ،
مقاله نشریه: جستار » سال 1388 23.24

مراکز تحقیقی حوزه علمیه قم و چگونگی هماهنگی آنها ـ بخش اول

نویسنده: مصطفی درایتی ،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1371 شماره 12

آسیب‏شناسى نظام آموزشى حوزه و ارائه راهکارها

نویسنده: ا عبدالله پور ،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1387 شماره 145

نگاهی اجمالی بر «آداب المتعلّمین»ها و جایگاه آن در نظام اخلاقی حوزه

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1389 شماره 21

علامة عسکری و تحول در نظام آموزشی حوزه

نویسنده: سید رضا موسوی ،
مقاله نشریه: جستار » سال 1388 23.24
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397