واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)
نویسنده:
مصطفی حاتمی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1394 شماره 41
چکیده:
نظریههای تربیتی، دیدگاههایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت
که بر اساس آنها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام میشود. نظریههای تربیتی
کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آنها بر فرآیند یاددهی و
یادگیری، اهمیّت ویژهای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیمگیریها، برنامهریزیها
و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روشهای تدریس، انتخاب محتوا و
روشهای ارزشیابی بر اساس آنها شکل میگیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی
اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی میشود.
نظریههای تربیتی، دیدگاههایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت
که بر اساس آنها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام میشود. نظریههای تربیتی
کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آنها بر فرآیند یاددهی و
یادگیری، اهمیّت ویژهای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیمگیریها، برنامهریزیها
و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روشهای تدریس، انتخاب محتوا و
روشهای ارزشیابی بر اساس آنها شکل میگیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی
اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی میشود.
واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)
3/21/2015 12:00:00 AM
نگاهی به عناصر برنامۀ درسی در کتاب مفاتیحالحیاة آیتالله جوادیآملی
نویسندگان:
محبوبه محمد شفیع
،
سیدابراهیم میرشاه جعفری
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1395 شماره 45
عناصر جامعهپذیری (روش، محتوا و عوامل) حجاب در نظام اجتماعی قرآن
نویسندگان:
محمدیاسین بصیرت
،
فاض حسامی
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1399 شماره 4(پیاپی 28)
واکاوی دیدگاه رزالیند گویین دربارۀ عناصر بنیادین استدلال در قرآن کریم
نویسنده:
محمدعلی مبینی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1400 شماره 100
جایگاه روش تربیتی رسول خدا در گسترش اسلام
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]