اسم الاهى در عرفان اسلامى
نویسنده:
سعید رحیمیان
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1386 شماره 46-45
چکیده:
اسماى الاهى در عرفان اسلامى از اهمیت بالایى برخوردار است, در این مقاله به بحث از اسماء از جهت وجودشناختى, معناشناختى و معرفت شناختى پرداخته شده و با بیان و توضیح روابط موجود بین اسماء به تقسیم بندى اسماى الاهى در عرفان اسلامى, همانند تقسیم اسماء به تنزیهى و تشبیهى مستأثر و غیرمستأثر, جلال و جمال و اسم ذات, صفات و افعال و… اشاره شده است. در پایان نیز به اجمال به بحث از توقیفى بودن اسماى الاهى و رابطه انسان با اسماى الاهى پرداخته شده است.
اسماى الاهى در عرفان اسلامى از اهمیت بالایى برخوردار است, در این مقاله به بحث از اسماء از جهت وجودشناختى, معناشناختى و معرفت شناختى پرداخته شده و با بیان و توضیح روابط موجود بین اسماء به تقسیم بندى اسماى الاهى در عرفان اسلامى, همانند تقسیم اسماء به تنزیهى و تشبیهى مستأثر و غیرمستأثر, جلال و جمال و اسم ذات, صفات و افعال و… اشاره شده است. در پایان نیز به اجمال به بحث از توقیفى بودن اسماى الاهى و رابطه انسان با اسماى الاهى پرداخته شده است.
اسم الاهى در عرفان اسلامى
3/21/2007 12:00:00 AM
بررسی تطبیقی تعین اول در عرفان اسلامی و اسم مستأثر در متون شریعت
نویسنده:
اصغر نوروزی
،
مقاله نشریه: آیین حکمت » سال 1391 زمستان 91 - مسلسل 14
تعطیل در عرفان اسلامی
نویسندگان:
محمد مهدی گرجیان
،
عمار فوزی
،
مقاله نشریه: قبسات » سال 1393 تابستان 1393 شماره72
نظریه امر الاهى
نویسنده:
رابرت آدامز ترجمه سیدمحمود موسوی
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1386 شماره 46-45
ظرفیتهای عرفان اسلامی در تمدنزایی
نویسنده:
سید یدالله یزدان پناه
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1394 شماره 80
کارکرد حدیث در عرفان اسلامی
نویسنده:
سید علی اکبر گندمی
،
مقاله نشریه: جستار » سال 1390 29و30 (ویژه قرآن و حدیث)
حقیقت قلب در عرفان اسلامی
نویسندگان:
حسن رمضانی
،
محسن پارسانژاد
،
مقاله نشریه: حکمت عرفانی » سال 1391 پاييز و زمستان 1391 شماره4
اصالت عرفان اسلامى*
نویسنده:
مارتین لینگز ترجمه فروزان راسخی
،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1377 شماره 16-15