متون درسى و نقش آن در تحوّل حوزه
مقاله نشریه: حوزه » سال 1390 شماره 160-159
چکیده:
تحول متون درسى، در راستاى تحول حوزه، از بایستگیهاى کنونى حوزههاى علمیه است وهمواره درسخنان مقام معظم رهبرى براى حوزویان مورد تاکید بوده است. رسیدن به این هدف، مسبوق به شناخت آسیبهاست. این مقاله، به آسیبهاى محتوایى و ساختارى متون درسى حوزه اشاره مىکند و راه حل هر آسیب را نیز در تحوّلى مناسب با آن ارائه مىنماید. آثار و فوایدى بر فرازهاى تحوّل متون درسى مترتب مىشود که بیان آنها قسمت پایانى مقاله را تشکیل مىدهد.
تحول متون درسى، در راستاى تحول حوزه، از بایستگیهاى کنونى حوزههاى علمیه است وهمواره درسخنان مقام معظم رهبرى براى حوزویان مورد تاکید بوده است. رسیدن به این هدف، مسبوق به شناخت آسیبهاست. این مقاله، به آسیبهاى محتوایى و ساختارى متون درسى حوزه اشاره مىکند و راه حل هر آسیب را نیز در تحوّلى مناسب با آن ارائه مىنماید. آثار و فوایدى بر فرازهاى تحوّل متون درسى مترتب مىشود که بیان آنها قسمت پایانى مقاله را تشکیل مىدهد.
متون درسى و نقش آن در تحوّل حوزه
3/21/2011 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
مدیریت تحول درحوزههای علمیه ، با رویکرد به متون درسی
ارائه دهنده:
علیرضا اعرافی
،
عباس کعبی
،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1386
ارزيابي نقادانه در فرآورده هاي متون درسي و جهت دهي كاربردي آن
نویسنده:
محرم آقازاده
،
طرح پژوهشی: ماده 1 : پژوهش » از تاریخ: 1392/11/12 تا تاریخ: 1392/10/01