اسناد مشابه با مقاله: تأویل موجبه به سالبه آیات در إستثنای به"إلا" در قرآن و تأثیرِ معنایی آن
تحلیل معنایی واژه «لعل» در قرآن و تاثیر آن در فهم آیات
نویسندگان:
حسین ضیاء توحیدی*
،
سید حسین سیدی
،
مقاله نشریه: آموزه های قرآنی » سال 1402 دوره 20، شماره 38 (پاییز و زمستان 1402)
فضلالله و کرانههای معنایی آیات قرآن
نویسنده:
سید سجاد ابراهیمی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1390 65-66
میدان های معنایی اراده الهی در آیات قرآن
نویسنده:
اکبر اقوام کرباسی
،
مقاله نشریه: تحقیقات کلامی » سال 1402 دوره 11، شماره 41 (تابستان 1402)
تحلیل معنایی مفعول مطلق و روش ترجمه آن در قرآن کریم
نویسنده:
سید محمدحسین صادقی
،
مقاله نشریه: مطالعات علوم قرآن » سال 1402 شماره 2
تأویل قرآن به مقامات اهلبیت (ع)؛ مبانی و پیشفرضها
نویسنده:
امین حسین پوری
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1391 شماره 70
همسویی مبنایی تفسیر قرآن به قرآن و نظریه میدان معنایی
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1399 شماره 96
تأویل و آیات محکم و متشابه، نقدی بر «تفسیر احسن الحدیث» و «قاموس قرآن»
نویسنده:
ماشاءاللَّه بیات مختاری
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1381 شماره 31
کلیدواژه:
تأویل
،
محکم و متشابه
،
آیه 7 سوره آل عمران
،
ام الکتاب
،
حکمت متشابهات
،
علوم قرآنى
،
»احسن الحدیث«
،
قاموس قرآن
،
سیدعلى اکبر قرشى
تأویل قرآن در منظر اهل بیت(ع)
نویسنده:
حمید آگاه
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1375 5-6
کلیدواژه:
علوم قرآنى
،
تأویل
،
تنزیل
،
تفسیر
،
اهلبیت(ع)
،
انواع
،
تاریخچه تأویل
،
معنىشناسى
،
باطن و ظاهر
،
محکم و متشابه
،
متقدمین
،
متأخرین
سیر معنایی واژه شهادت در قرآن
نویسنده:
الماس اسلامی
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 پاییز و زمستان 1400
حوزه معنایی «ولایت» در قرآن و نهج البلاغه
نویسنده:
سید حیدر علوی نژاد
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1379 23-24
کلیدواژه:
معنىشناسى ولایت
،
ولایت در قرآن
،
ولایت در نهجالبلاغه
،
هدایت و ضلالت
،
اولیاءاللَّه
،
اولیاء الشیطان
،
جامعه ولایى
،
اولىالأمر