چیستی دانش تجربی

نویسنده: ،
کتاب: - 1390
چکیده:
در روزگار نو، دانش تجربی را بسیار ارج نهاده‌اند؛ گویا همگان بر این باورند که در دانش تجربی و روش‌هایش چیز ویژه‌ای هست. برخی از سخنان یا پاره‌ای از استدلال‌ها و پژوهش‌ها چنان «دانش تجربی» خوانده می‌شوند که گویا شایستگی‌ها یا استواری‌های ویژ‌ه‌ای دارند. ولی چه چیز ویژه‌ای در دانش تجربی نهفته است که برخی توهم کرده‌اند به دست‌آوردهای استوار و ارجمند می‌انجامد. اثر حاضر، کوششی است برای باز کردن و پاسخ گفتن به پرسش‌هایی از این دست.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

مدیریت دانش، چیستی و چرایی

مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 دوره 3، شماره 1 (بهار و تابستان 1400)

مدیریت دانش، چیستی و چرایی

مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 بهار و تابستان 1400

چیستیِ «لطیف الکلام» و جایگاه آن در دانش کلام

مقاله نشریه: تحقیقات کلامی » سال 1396 زمستان 1396 شماره19

مبانی نظری تجربی دینی

نویسنده: علی شیروانی ،
کتاب: بوستان کتاب - 1388

نقد تئوری بسط تجربی نبوی

نویسنده: سیدکریم خوش بین خوش نظر ، استاد راهنما: سیدمحمود موسوی ، استاد مشاور 1: محمدمهدی گرجیان ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1380 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

چیستى خرافه

نویسنده: حسن جمشیدی ،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1388 شماره 151

چیستی معنا

مقاله نشریه: آیین حکمت » سال 1392 تابستان 92 - مسلسل 16

چیستی هرمنوتیک

نویسنده: احمد واعظی ،
مقاله نشریه: ذهن » سال 1379 پاييز 1379  شماره3

چیستی وحی

نویسنده: نفیسه حفیظی ،
مقاله نشریه: جستار » سال 1386 شماره 15
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397