چیستی دانش تجربی
نویسنده:
حسین فلسفی
،
![حسین فلسفی](/Content/img/avatar_scholar.jpg)
کتاب: - 1390
چکیده:
در روزگار نو، دانش تجربی را بسیار ارج نهادهاند؛ گویا همگان بر این باورند که در دانش تجربی و روشهایش چیز ویژهای هست. برخی از سخنان یا پارهای از استدلالها و پژوهشها چنان «دانش تجربی» خوانده میشوند که گویا شایستگیها یا استواریهای ویژهای دارند. ولی چه چیز ویژهای در دانش تجربی نهفته است که برخی توهم کردهاند به دستآوردهای استوار و ارجمند میانجامد. اثر حاضر، کوششی است برای باز کردن و پاسخ گفتن به پرسشهایی از این دست.
در روزگار نو، دانش تجربی را بسیار ارج نهادهاند؛ گویا همگان بر این باورند که در دانش تجربی و روشهایش چیز ویژهای هست. برخی از سخنان یا پارهای از استدلالها و پژوهشها چنان «دانش تجربی» خوانده میشوند که گویا شایستگیها یا استواریهای ویژهای دارند. ولی چه چیز ویژهای در دانش تجربی نهفته است که برخی توهم کردهاند به دستآوردهای استوار و ارجمند میانجامد. اثر حاضر، کوششی است برای باز کردن و پاسخ گفتن به پرسشهایی از این دست.
چیستی دانش تجربی
3/21/2011 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
مدیریت دانش، چیستی و چرایی
نویسنده:
محمدهادی یعقوب نژاد*
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 دوره 3، شماره 1 (بهار و تابستان 1400)
مدیریت دانش، چیستی و چرایی
نویسنده:
محمد هادی یعقوب نژاد
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1400 بهار و تابستان 1400
جايگاه علوم انساني و تجربي در نظام دانش
ارائه دهنده:
حضرت آيت الله حائري شيرازي
،
کرسی و نشست: » نشست علمی - 1383
چیستیِ «لطیف الکلام» و جایگاه آن در دانش کلام
مقاله نشریه: تحقیقات کلامی » سال 1396 زمستان 1396 شماره19