دین رسانه‌ای، آثار و پیامدها

کتاب: - 1395
چکیده:
در جهان کنونی، کسی منکر قدرت جادویی رسانه‌های جمعی الکترونیکی، در ساخت و هدایت افکار عمومی نیست. با توسعهٔ صنعت رسانه‌ای و تنوع کارکردهای آن، قدرت این سامانه‌های جمعی، نیز در جنبه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به طرز بارزی افزایش یافته و جهان دیگری به نام «دنیای رسانه‌ای» را در پیش روی ما قرار داده است. دین نیز تحت تأثیر «رسانه‌ای شدن» تغییرات فاحشی را در محتوا و روش خود پذیرفته و به عنوان یک فهم فرافرهنگی، فراتر از ساختار فکری جامعه، از راه رسانه‌ها و گفتمان‌های عمومی، تحقق می‌یابد. رسانه‌ها شکل جدیدی از دینداری را تولید می‌کنند و رابطه‌ٔ جدیدی بین دین، سیاست، زندگی و اقتصاد برقرار می‌کند کتاب دین‌رسانه‌ای، حاصل کاوش‌های فکری نویسنده آن است که به بررسی موضوعات فوق پرداخته است.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

شایعه‌سازی؛ آثار و پیامدها

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1394 شماره 137 رمضان

سواد رسانه‌ای

نویسنده: عارفه خوروش ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 249

سواد رسانه‌ای

نویسنده: محمد لسانی ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 167 رمضان

اخبارى گرى پیدایش و پیامدها

نویسنده: علی اکبر ذاکری ،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1377 شماره 90-89

روزی حلال؛ ضرورت‌ها و پیامدها

نویسنده: محمدمهدی فجری ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1392 شماره 116 رمضان

اعتیاد زنان؛ زمینه‌ها و پیامدها

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1397 شماره 157 رمضان ویژه نامه خانواده

بسترشناسی استعجال، پیامدها و راهکارها

مقاله نشریه: پژوهش های مهدوی » سال 1399 بهار 1399 شماره 32

قساوت قلب؛ عوامل و پیامدها

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1402 شماره 16

رژیم مصرف رسانه‌ای

مقاله نشریه: سلام بچه‌ها » سال 1399 آبان368آذر369

حماسة هشت‌روزه غزه،ریشه‌ها و پیامدها

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1391 شماره 373
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397