زن در گفتمان اصول گرایی در جمهوری اسلامی ایران (از سال 1376 به بعد)
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1387 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
چکیده:
تقييد و پايبندي به اصول، مباني، ارزشها و آموزههاي ديني و ملي، مفهوم اصولگرايي را در ادبيات معاصر ما شكل ميدهد. تأسي به اين آموزهها باعث ميشود تا فرد و جامعه با رجوع به اين اصول به مباني مشخص دست يابد و در برنامهريزيهاي كلان خود به آن تمسك جويد. در پژوهش حاضر به روش توصيفي، تحليلي سعي شده است زن در گفتمان اصولگرايي جمهوري اسلامي از سال 1376 به بعد مورد بررسي قرار گيرد. در اين پژوهش از نظريه گفتمان استفاده شد و گفتمان مجموعه مفصل بندي شدهاي از نشانه، دال و مدلها است كه حول دال مركزي خاصي شكل ميگيرند. در فصل دوم به پيدايش، تحولات و كليات گفتمان اصولگرايي پرداخته شده است. و در فصل سوم زن با توجه به مباني نظري و بنيادهاي فكري گفتمان اصولگرايي مورد بررسي قرار ميگيرد. و فصل چهارم ديدگاه گفتمان اصولگرايي درباره نقش زن در پستهاي كليدي چون رهبري و رياست قواي حكومتي مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در اين رساله در پي اثبات اين فرضيه هستم اصول¬گرایان ضمن پذرش اصل حضور زنان در عرصه-های سیاسی – اجتماعی، فعالیت سیاسی زنان را مقید به چارچوب خاصی نموده و معتقدند نباید حضور زنان در عرصه¬های مختلف اجتماعی – سیاسی به وظیفه اصلی زن، که همان مادری و همسری است خدشه وارد . واژگان كليدي: گفتمان، زن، اصولگرايي.
تقييد و پايبندي به اصول، مباني، ارزشها و آموزههاي ديني و ملي، مفهوم اصولگرايي را در ادبيات معاصر ما شكل ميدهد. تأسي به اين آموزهها باعث ميشود تا فرد و جامعه با رجوع به اين اصول به مباني مشخص دست يابد و در برنامهريزيهاي كلان خود به آن تمسك جويد. در پژوهش حاضر به روش توصيفي، تحليلي سعي شده است زن در گفتمان اصولگرايي جمهوري اسلامي از سال 1376 به بعد مورد بررسي قرار گيرد. در اين پژوهش از نظريه گفتمان استفاده شد و گفتمان مجموعه مفصل بندي شدهاي از نشانه، دال و مدلها است كه حول دال مركزي خاصي شكل ميگيرند. در فصل دوم به پيدايش، تحولات و كليات گفتمان اصولگرايي پرداخته شده است. و در فصل سوم زن با توجه به مباني نظري و بنيادهاي فكري گفتمان اصولگرايي مورد بررسي قرار ميگيرد. و فصل چهارم ديدگاه گفتمان اصولگرايي درباره نقش زن در پستهاي كليدي چون رهبري و رياست قواي حكومتي مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در اين رساله در پي اثبات اين فرضيه هستم اصول¬گرایان ضمن پذرش اصل حضور زنان در عرصه-های سیاسی – اجتماعی، فعالیت سیاسی زنان را مقید به چارچوب خاصی نموده و معتقدند نباید حضور زنان در عرصه¬های مختلف اجتماعی – سیاسی به وظیفه اصلی زن، که همان مادری و همسری است خدشه وارد . واژگان كليدي: گفتمان، زن، اصولگرايي.
زن در گفتمان اصول گرایی در جمهوری اسلامی ایران (از سال 1376 به بعد)
3/20/2008 12:00:00 AM
آسیب شناسی جنبش اصلاحات در ایران بعد از خرداد 1376
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1386 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
آزادی در گفتمان های سیاسی جمهوری اسلامی ایران
دانشجو:
سید ابوالفضل حسینی زاده
، استاد مشاور:
نجف لک زایی
، استاد راهنما:
سید محمد علی حسینی زاده
،
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی - 1390 - [کارشناسی ارشد]
آزادی در گفتمان های سیاسی جمهوری اسلامی ایران
نویسنده:
سیدابوالفضل حسینی زاده
، استاد راهنما:
سیدمحمدعلی حسینی زاده
، استاد مشاور 1:
نجف لک زایی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1390 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
عادی شدن کاریزما ، ماهیت و مبانی مشروعیت و قدرت در جمهوری اسلامی ایران از سال 68 به بعد
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
رابطه گفتمان های سیاسی سازندگی ، اصلاحات و اصول گرایی با شکل گیری سیاست هویت در جمهوری اسلامی ایران
نویسنده:
علیرضا زهیری
، استاد راهنما:
سیدمحمدتقی آل غفور
، استاد مشاور 1:
غلامرضا بهروزی لک
، استاد مشاور 2:
سیدعلی اصغر سلطانی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [دکتری]
زن در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران
نویسنده:
آراسته حسین جوان
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1383 شماره 155