تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب (مورد مطالعه: وبلاگ های طلاب شیعه فارسی زبان)
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1390 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
چکیده:
در این پژوهش به وبلاگ نویسی طلاب با رویکردی ارتباط شناختی پرداخته شده است بدین معنا که هر وبلاگ از چهار بعد فرستنده، پیام، رسانه و مخاطب مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته است. مقوله تاثیر به دلیل گستردگی حوزه آن نیازمند پژوهشی مستقل است مورد بررسی واقع نشد. وبلاگ های نمونه بر اساس نمونهگیری هدفمند و پس از گونه شناسی وبلاگ های طلاب که به هفت گونه سیاسی، اجتماعی،ادبی،رونوشت، اندیشه، معارفی و سایر تقسیم شده اند - و لحاظ کردن معیارهای نظیر سابقه چهارساله وبلاگ و بروزرسانی مستمر، انتخاب شده اند. در ادامه "مدل هنجاری رسانه های سایبر اسلامی" که برای تحلیل سایت های دینی طراحی شده است، مورد ارزیابی قرار گرفت که به دلیل وجود بخی کاستی ها برای تحلیل وبلاگ،با الگوگیری از آن، مدلی برای تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب طراحی شد که در بردارنده ۲۱ شاخص است. شاخص ها به شیوه ای گزینش شده اند که متناظر با ابعاد چهار گانه فرایند ارتباط بوده و برای تحلیل ارتباط شناتی وبلاگ ها زا جامعیت کافی برخوردار باشند. در مرحله بعد، هر یک از وبلاگ های نمونه بر طبق شاخص های تعریف شده مورد تحلیل قرار گرفته اند که رخی از یافته های تحقق عبارت است از: ذکر هویت فردی و صنفی در اکثر وبلاگ های طلاب، تفاوت الگوی وبلاگ نویسی طلاب زن نسبت به طلاب مرد و بهره گیری طلاب اصلاح طلب از الگوی جریان دو مرحله ای، در پایان نیز پیشنهادهایی برای طراحی الگوی وبلاگ نویسی طلاب، برگرفته از کل پژوهش ارائه شده است که نگارش گروهی، بروزرسانی متوسط، اعتبار سازیو خاص سازی بخشی از آن است.
در این پژوهش به وبلاگ نویسی طلاب با رویکردی ارتباط شناختی پرداخته شده است بدین معنا که هر وبلاگ از چهار بعد فرستنده، پیام، رسانه و مخاطب مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته است. مقوله تاثیر به دلیل گستردگی حوزه آن نیازمند پژوهشی مستقل است مورد بررسی واقع نشد. وبلاگ های نمونه بر اساس نمونهگیری هدفمند و پس از گونه شناسی وبلاگ های طلاب که به هفت گونه سیاسی، اجتماعی،ادبی،رونوشت، اندیشه، معارفی و سایر تقسیم شده اند - و لحاظ کردن معیارهای نظیر سابقه چهارساله وبلاگ و بروزرسانی مستمر، انتخاب شده اند. در ادامه "مدل هنجاری رسانه های سایبر اسلامی" که برای تحلیل سایت های دینی طراحی شده است، مورد ارزیابی قرار گرفت که به دلیل وجود بخی کاستی ها برای تحلیل وبلاگ،با الگوگیری از آن، مدلی برای تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب طراحی شد که در بردارنده ۲۱ شاخص است. شاخص ها به شیوه ای گزینش شده اند که متناظر با ابعاد چهار گانه فرایند ارتباط بوده و برای تحلیل ارتباط شناتی وبلاگ ها زا جامعیت کافی برخوردار باشند. در مرحله بعد، هر یک از وبلاگ های نمونه بر طبق شاخص های تعریف شده مورد تحلیل قرار گرفته اند که رخی از یافته های تحقق عبارت است از: ذکر هویت فردی و صنفی در اکثر وبلاگ های طلاب، تفاوت الگوی وبلاگ نویسی طلاب زن نسبت به طلاب مرد و بهره گیری طلاب اصلاح طلب از الگوی جریان دو مرحله ای، در پایان نیز پیشنهادهایی برای طراحی الگوی وبلاگ نویسی طلاب، برگرفته از کل پژوهش ارائه شده است که نگارش گروهی، بروزرسانی متوسط، اعتبار سازیو خاص سازی بخشی از آن است.
تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب (مورد مطالعه: وبلاگ های طلاب شیعه فارسی زبان)
3/21/2011 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
تحلیل ارتباط شناختی وبلاگ نویسی طلاب
نویسندگان:
نعمت الله کرم اللهی
،
مجید مبینی مقدس
،
مقاله نشریه: دین و ارتباطات » سال 1391 (پياپي 41)، بهار و تابستان 1391 شماره1
مطالعه زبان شناختی روابط متنی در قرآن
نویسندگان:
ابوالفضل حرّی
،
سلوی محمد العوی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1389 شماره 64
تحلیل نشانه شناختی نحوه بازنمایی نمادهای مذهبی در سینمای ایران مورد مطالعه : فیلم های پرفروش دهه 80
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
آسیب شناسی دینی سبک زندگی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مورد مطالعه شبکه های من و تو ، جیم کلاسیک ، فارسی وان و تریپل آی فیلم
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
بازنمایی زن در متون آموزشی زبان انگلیسی؛ مورد مطالعه: کتاب «انگلیش ریزالت»
نویسندگان:
نعمت الله کرم اللهی
،
فاطمه ملک خانی*
،
مقاله نشریه: دین و سیاست فرهنگی » سال 1395 بهار و تابستان 1395 شماره1
طراحی الگوی روش شناختی پیوست نگاری فرهنگی نظام های اجتماعی ـ فنی (مورد مطالعه: ارتباطات باند پهن)
نویسنده:
سیدآرش وکیلیان
، استاد راهنما:
سید محمد حسین هاشمیان
، استاد مشاور 1:
نعمت الله کرم اللهی
، استاد مشاور 2:
عبدالحسین کلانتری
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [دکتری]
تحلیل گفتمان حدیثی شیعه؛ مطالعه موردی کتاب الحجة در کافی
مقاله نشریه: تاریخ اسلام » سال 1398 تابستان 98 - مسلسل 78
تحلیل معنا شناختی مفهوم قدرت سیاسی در فقه معاصر شیعه
نویسنده:
محمود فلاح
، استاد راهنما:
منصور میراحمدی
، استاد مشاور 1:
نجف لک زایی
، استاد مشاور 2:
سید علی اصغر سلطانی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1397 - [دکتری]
زمینه های تأثیر قرآن بر زبان و ادب فارسی
نویسنده:
سید حیدر علوی نژاد
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1374 شماره 2