تبیین بایستههای مبلّغان مدارس از منظر قرآن و روایات
نویسنده:
افشین سلیمی وردنجانی
،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 8
چکیده:
در این پژوهش، با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و بهرهگیری از ابزار مطالعه کتابخانهای، در پی پاسخ به این سؤال هستیم که در قرآن کریم و روایات معصومین:، چه بایستههایی برای مبلّغان روحانی مدارس بیان شده است؟ یافتههای پژوهش، بیانگر آن است که در قرآن کریم و روایات معصومین:، تبلیغ دین بر عهده پیامبران و معصومین:، و پس از آنان بر عهده افرادی تحت عنوان مبلّغ واگذار شده است. روحانیون به عنوان اصلیترین مبلّغان دین الهی، از دیرباز به انجام این مهم پرداختهاند. بر همین اساس، با توجه به اهمیت دوران نوجوانی به عنوان یک مقطع حساس در زندگی فرد، و نهاد مدرسه به عنوان یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر فرآیند جامعهپذیری فرد، اعزام مبلّغان روحانی به مدارس بهمنظور تأمین نیازهای دینی دانشآموزان از سوی متولیان تبلیغی و با همکاری سازمان آموزشوپرورش، ضرورتی انکارناپذیر است. در منابع اسلامی برای آنکه مبلّغان روحانی مدارس به نتیجه مطلوب تبلیغ نایل آیند، بایستههایی برای آنها تجویز شده است. این بایستهها در چهار محور کلی: بایستههای علمی، بایستههای اعتقادی و اخلاقی، بایستههای گفتاری و بایستههای ظاهری، قابل شمارش است.
در این پژوهش، با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی و بهرهگیری از ابزار مطالعه کتابخانهای، در پی پاسخ به این سؤال هستیم که در قرآن کریم و روایات معصومین:، چه بایستههایی برای مبلّغان روحانی مدارس بیان شده است؟ یافتههای پژوهش، بیانگر آن است که در قرآن کریم و روایات معصومین:، تبلیغ دین بر عهده پیامبران و معصومین:، و پس از آنان بر عهده افرادی تحت عنوان مبلّغ واگذار شده است. روحانیون به عنوان اصلیترین مبلّغان دین الهی، از دیرباز به انجام این مهم پرداختهاند. بر همین اساس، با توجه به اهمیت دوران نوجوانی به عنوان یک مقطع حساس در زندگی فرد، و نهاد مدرسه به عنوان یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر فرآیند جامعهپذیری فرد، اعزام مبلّغان روحانی به مدارس بهمنظور تأمین نیازهای دینی دانشآموزان از سوی متولیان تبلیغی و با همکاری سازمان آموزشوپرورش، ضرورتی انکارناپذیر است. در منابع اسلامی برای آنکه مبلّغان روحانی مدارس به نتیجه مطلوب تبلیغ نایل آیند، بایستههایی برای آنها تجویز شده است. این بایستهها در چهار محور کلی: بایستههای علمی، بایستههای اعتقادی و اخلاقی، بایستههای گفتاری و بایستههای ظاهری، قابل شمارش است.
تبیین بایستههای مبلّغان مدارس از منظر قرآن و روایات
1/1/1402 12:00:00 AM
پیامدشناسی حسد از منظر قرآن و روایات
نویسندگان:
ابوالقاسم ولی زاده
،
محمدمهدی ولی زاده
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1399 شماره 38
آثار معادباوری از منظر قرآن و روایات
نویسنده:
علیرضا انصاری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 5 رمضان
راهکارهای عملی کظمغیظ از منظر قرآن و روایات
نویسنده:
کاظم دلیری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 9
عوامل و مؤلفههای تابآوری از منظر قرآن و روایات
نویسنده:
مهدی حبیب اللهی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1400 شماره 43
جهاد اقتصادی از منظر قرآن و روایات (قسمت اول)
نویسنده:
فاطمه فرهادیان
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1390 شماره 237
جهاد اقتصادی از منظر قرآن و روایات (قسمت دوم)
نویسنده:
فاطمه فرهادیان
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1390 شماره 238
تحلیل موانع پرداخت زکات از منظر قرآن و روایات
نویسنده:
محسن دانیاری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1400 شماره 7 پاییز
رويکرد به بهره وري از منظر قرآن و روايات
ارائه دهنده:
کاظم رجائي
،
مجتبی باقري تودشکی
،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1389
حفظ حرمت و آبروی مسلمان از منظر قرآن و روایات
نویسنده:
عیسی عیسی زاده
،
مقاله نشریه: تبلیغ و تقریب » سال 1402 شماره 1