بررسی سطح سوادرسانهای و توانایی تولید محتوای دینی در فضای مجازی طلاب مدارس حوزةعلمیة قم
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1400 شماره3(پیاپی35)
چکیده:
آشنایی روحانیون با مهارتهای رسانهای و به عبارتی کسب سوادرسانهای به طلاب امکان برخورد هوشیارانه با پیام را داده تا با دید انتقادی آن را بررسی و دلایل تولید پیام را با توجه به نگرش مالکان رسانهای بررسیکنند و در نهایت با تولید محتوا در فضای مجازی، از رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند و اثرگذار و فرصتی بیبدیل برای راهنمایی و هدایت مخاطبان به شریعت بهره گیرند. از اینرو این تحقیق با هدف بررسی سطح سوادرسانهای،سوادرسانهای انتقادی و شناسایی توانایی تولید محتوای دینی طلاب در فضای مجازی انجام شده است .دادهها با روش پیمایش،تکنیک پرسشنامه و نمونهگیری خوشهای دومرحلهای مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی، نتایج نشانداد اکثر طلاب از نظر سوادرسانهای و نگاه انتقادی بالاتر از حد متوسط وتوانایی تولید محتوای آنان در وضعیت متوسط و مورد انتظار قراردارد. همچنین بین متغیرهای توانایی تولید محتوا و سوادرسانهای(r=0/391,sig. =0/000) همبستگی معنادار و رابطه مستقیم است.همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره نشانداد که نگاه انتقادی، بیشترین همبستگی را با سوادرسانهای و توانایی تولید محتوا،کمترین همبستگی را با این متغیر دارد.
آشنایی روحانیون با مهارتهای رسانهای و به عبارتی کسب سوادرسانهای به طلاب امکان برخورد هوشیارانه با پیام را داده تا با دید انتقادی آن را بررسی و دلایل تولید پیام را با توجه به نگرش مالکان رسانهای بررسیکنند و در نهایت با تولید محتوا در فضای مجازی، از رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند و اثرگذار و فرصتی بیبدیل برای راهنمایی و هدایت مخاطبان به شریعت بهره گیرند. از اینرو این تحقیق با هدف بررسی سطح سوادرسانهای،سوادرسانهای انتقادی و شناسایی توانایی تولید محتوای دینی طلاب در فضای مجازی انجام شده است .دادهها با روش پیمایش،تکنیک پرسشنامه و نمونهگیری خوشهای دومرحلهای مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی، نتایج نشانداد اکثر طلاب از نظر سوادرسانهای و نگاه انتقادی بالاتر از حد متوسط وتوانایی تولید محتوای آنان در وضعیت متوسط و مورد انتظار قراردارد. همچنین بین متغیرهای توانایی تولید محتوا و سوادرسانهای(r=0/391,sig. =0/000) همبستگی معنادار و رابطه مستقیم است.همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره نشانداد که نگاه انتقادی، بیشترین همبستگی را با سوادرسانهای و توانایی تولید محتوا،کمترین همبستگی را با این متغیر دارد.
بررسی سطح سوادرسانهای و توانایی تولید محتوای دینی در فضای مجازی طلاب مدارس حوزةعلمیة قم
3/21/2021 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
ساماندهی محتوای فضای مجازی؛ فضای مجازی سالم، مفید و ایمن
نویسندگان:
سید مرتضی موسویان
،
مجید شفیعی
،
کتاب: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - 1396
هم اندیشی تولید و نشر محتوای دیجیتال اسلامی در فضای مجازی؛ ضرورت ها و راه کارها
ناقد:
جمعی از اندیشمندان
، ارائه دهنده:
حج اسلام نجف لک زایی و سعید روستا آزاد و آقایان سیدمرتضی موسویان و قاسم خداوردی
،
کرسی و نشست: » نشست علمی - 1396
بررسی رابطه شبکههای اجتماعی در فضای مجازی و مشارکت سیاسی
نویسنده:
محسن عسگری جهقی
،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1401 شماره 97
فضای مجازی جبهه تو در مقابله با فضای سایبری
نویسنده:
محمد لسانی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 167 رمضان