درآمدی بر روانشناسی تبلیغ

مقاله نشریه: جستار » سال 1381 شماره 2
چکیده:
امروزه، تبلیغات ـ تلاش برای نفوذ بر دیگران به منظور نیل به مقام خاصی با دست انداختن به افکار و احساسات آنان ـ به عنوان ابزاری آگاهی‌بخش در دانش ارتباطات از اهمیتی دوچندان برخوردار است و در قلمرو تبلیغات، هر ابزار ارتباطی که دارای مخاطبان بی‌شماری باشد، به مثابه یک رسانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلغان با به کارگیری وسایلی مانند زبان، خط، تصویر و غیره می‌کوشند مفاهیم روشن و تاریک را با یکدیگر درآمیخته و جلوه‌هایی خوشایند بدان ببخشند و به مردم عرضه دارند. نگارنده پس از اشاره به پیشینة تاریخی و اهمیت تبلیغات، به انواع تبلیغات در سه دسته ـ عمدی و غیرعمدی، علنی و غیرعلنی و پشت پرده ـ پرداخته و در پایان ارکان تبلیغات ـ پیام‌رسان، پیام، وسیلة ارتباطی پیام و ویژگی‌های پیام‌گیران ـ را مورد بررسی قرار داده است.    

تأملی بر کتاب روانشناسی و دین

نویسنده: مسعود امید ،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1372 شماره 21

درآمدی بر هرمنوتیک

نویسنده: احمد واعظی ،
مقاله نشریه: کتاب نقد » سال 1381 پاييز 1381  شماره23

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - 1398

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - 1393

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - 1390

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - 1385

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - 1387

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - 1384

درآمدی بر هرمنوتیک

نويسنده: احمد واعظی ،
کتاب: موسسه ‌فرهنگی ‌دانش ‌و اندیشه ‌معاصر - 1380
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397