نگاهی به کتاب «آموزش مقدماتی نحو»
نویسنده:
جواد آسه
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1390 شماره 127
چکیده:
از آنجا که علم نحو در فهم کتاب، سنت و کتابهای حوزوی نقش اساسی دارد، پس باید در فراهمآوردن متنی برای آموزش آن و نیز به کار گرفتن شیوۀ مناسبی در تعلیم آن دقت فراوانی مبذول داشت. نویسنده در مقالۀ حاضر، کتاب آموزش مقدماتی نحو را در بوته نقد و بررسی قرار داده است. برای این هدف، پیش از نقد کتاب پیشگفته، ابتدا بایستههای متن آموزشی علم نحو را بیان میکند. سپس با برشمردن امتیازات و نیز ضعفها و کاستیهای کتاب آموزش مقدماتی نحو، مقالۀ خویش را به پایان میرساند.
از آنجا که علم نحو در فهم کتاب، سنت و کتابهای حوزوی نقش اساسی دارد، پس باید در فراهمآوردن متنی برای آموزش آن و نیز به کار گرفتن شیوۀ مناسبی در تعلیم آن دقت فراوانی مبذول داشت. نویسنده در مقالۀ حاضر، کتاب آموزش مقدماتی نحو را در بوته نقد و بررسی قرار داده است. برای این هدف، پیش از نقد کتاب پیشگفته، ابتدا بایستههای متن آموزشی علم نحو را بیان میکند. سپس با برشمردن امتیازات و نیز ضعفها و کاستیهای کتاب آموزش مقدماتی نحو، مقالۀ خویش را به پایان میرساند.
نگاهی به کتاب «آموزش مقدماتی نحو»
3/21/2011 12:00:00 AM
نگاهی به کتاب «نحو تفعیل قواعد نقد متن الحدیث» با موضوع نومعتزلیان و نقد محتوایی صحیحین
نویسنده:
مریم ولایتی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1394 شماره 151
نگاهی متفاوت به آموزش قرآن؛ بهرهگیری از رویکرد ارتباطی در آموزش زبان دوم
نویسنده:
حسن زرنوشه فراهانی
،
مقاله نشریه: مطالعات علوم قرآن » سال 1401 شماره 1