الاهیات آزادی‏بخش آمریکای لاتین و وجوه تمایز آن با الاهیات مسیحی معاصر

نویسنده: ،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1388 شماره 56
چکیده:
الاهیات آزادی‏بخش(رهایی‏بخش) به جریانی در الاهیات مسیحی اطلاق می‌شود که ریشه در اوضاع و شرایط آمریکای لاتین در دهه‏های 1960 و 1970م دارد و مهمترین ریشه‏های ناکامی و بدبختی جوامع فقیر منطقه آمریکای لاتین را حکومت‏های خودکامه و نظامی و وابسته به ابرقدرت‌های بزرگ و استعمار کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی می‏داند. این الاهیات، بر ضرورت فقرزدایی و استقلال از طریق مبارزه و آموزش و آگاهی‏بخشی توده مردم پافشاری می‎کند. در نظر این الاهیات، کلیسا باید مشروعیت خود را با رهایی‌دادن فقرا از فقر بگیرد و کتاب مقدس باید از منظر فقرا خوانده شود و تجربه گردد. در این مقاله ضمن تبیین و توضیح الاهیات آزادی‌بخش آمریکای لاتین به تمایزات این الاهیات با الاهیات مسیحی معاصر، پرداخته شده است.

الاهیات آزادی بخش آمریکای لاتین؛ ریشه ها و عوامل شکل گیری

مقاله نشریه: معرفت ادیان » سال 1389 تابستان 1389  شماره3

گسترش اسلام در آمریکای لاتین: فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جمهوری اسلامی ایران

استاد راهنما: محمد ستوده آرانی ، استاد مشاور: رضا خراسانی ، پدیدآور: محمدحسن خادمی ،
پایان‌نامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام - دانشکده علوم سیاسی و اجتماعی - 1393 - [کارشناسی ارشد]

گسترش اسلام در آمریکای لاتین : فرصت ها و تهدیدهای پیش روی جمهوری اسلامی ایران

نویسنده: سیدمحمدحسین خادمی ، استاد راهنما: محمد ستوده ، استاد مشاور 1: رضا خراسانی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

گفتمان عدالت و همسوئی جمهوری اسلامی ایران (دولت نهم) و کشورهای آمریکای لاتین (ونزوئلا، نیکاراگوآ و بولیوی)

دانشجو: علی اصغر مرادی فر ، استاد مشاور: محمدباقر حشمت زاده ، استاد راهنما: منصور میراحمدی ،
پایان‌نامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید بهشتی - دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی - 1387 - [کارشناسی ارشد]

تمایز مبانی تمدن مهدوی با تمدن غرب و غوامل بسترزای آن

مقاله نشریه: پژوهش های مهدوی » سال 1394 بهار 1394 شماره12

معیارهای شناسایی مهدی موعود (عج) و تمایز آن از مدعیان دروغین

نويسنده: محمد شهبازیان ،
کتاب: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص) - 1399
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397