تأثیر بازیهای رایانهای بر سلامت جسمی و روانی کودکان
نویسنده:
سیده طاهره موسوی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1397 شماره 159 محرم ویژه نامه خانواده
چکیده:
بازی مهمترین نیاز کودک است که نقش مهمی در رشد و تربیت او دارد. گسترش روزافزون فنآوری سبب شده امروزه بازیهای رایانهای جایگزین بازیهای واقعی شوند. گرچه تأثیرات مثبت برخی از بازیهای رایانهای مناسب، سبب افزایش مهارتها و توانمندیهای جسم و روان کودکان میشود؛ اما نگرانیهایی دربارۀ بازیهای رایانهای نامناسب وجود دارد؛ چراکه در ساخت آنها با توجه به اهداف تجاری و مقاصد سیاسی، از عناصر تخریبکننده سلامتِ بازیکننده استفاده میشود.
خانوادهها باید ضمن شناخت تأثیرات بازیها، ارتقای سطح آگاهی و سواد رسانهای، نسبت به الزام خود و کودکان به رعایت فرهنگ استفاده صحیح از بازیهای رایانهای اقدام کنند.
در این نوشتار تلاش شده بازی و آثار منفی بازیهای رایانهای بر سلامت روان و جسم کودکان بررسی شود.
بازی مهمترین نیاز کودک است که نقش مهمی در رشد و تربیت او دارد. گسترش روزافزون فنآوری سبب شده امروزه بازیهای رایانهای جایگزین بازیهای واقعی شوند. گرچه تأثیرات مثبت برخی از بازیهای رایانهای مناسب، سبب افزایش مهارتها و توانمندیهای جسم و روان کودکان میشود؛ اما نگرانیهایی دربارۀ بازیهای رایانهای نامناسب وجود دارد؛ چراکه در ساخت آنها با توجه به اهداف تجاری و مقاصد سیاسی، از عناصر تخریبکننده سلامتِ بازیکننده استفاده میشود.
خانوادهها باید ضمن شناخت تأثیرات بازیها، ارتقای سطح آگاهی و سواد رسانهای، نسبت به الزام خود و کودکان به رعایت فرهنگ استفاده صحیح از بازیهای رایانهای اقدام کنند.
در این نوشتار تلاش شده بازی و آثار منفی بازیهای رایانهای بر سلامت روان و جسم کودکان بررسی شود.
تأثیر بازیهای رایانهای بر سلامت جسمی و روانی کودکان
3/21/2018 12:00:00 AM
تأثیر بازیهای رایانهای بر باور کودکان
نویسنده:
سیده طاهره موسوی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1396 شماره 152 رمضان ویژهنامه خانواده
آثار منفی استفاده از تبلت و موبایل بر سلامت جسمی و روانی کودکان
نویسنده:
پریسا پور علمداری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1397 شماره 159 محرم ویژه نامه خانواده
بنیانهای نظری بازیهای رایانهای
نویسنده:
محمدرضا انواری
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1395 شماره 1 (پیاپی 13)
نیازهای کودکان برای برخورداری از سلامت روانی
نویسنده:
افشار پرند
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1389 شماره 219
تولید بازیهای رایانهای و غیر رایانهای با هدف ارایه الگو با موضوع مصرف كالاهای فرهنگی
طرح پژوهشی: »
نقش انواع پرداختکننده های مالی در قمار بودن بازیهای رایانهای
نویسندگان:
محمد علی خادمی کوشا
،
عسکر درخشان دوست
،
مقاله نشریه: فقه » سال 1401 شماره 109