تحلیل انتقادی طبقه‌بندی تفاسیر و ارائة مدل مطلوب

مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1394 شماره 76
چکیده:
تفسیرپژوهی حوزه جدیدی از مطالعات قرآنی است که مطالعات تفسیرپژوهان را مورد مطالعه قرار می‌دهد. از جمله مباحث مهم این حوزه، طبقه‌بندی تفاسیر در نظامی روشمند و تدوین الگویی مطلوب و علمی است که دستیابی به آن به دلیل وجود آسیب‌ها و چالش‌هایی دشوار می‌نماید. این مقاله در گام نخست، این چالش‌ها را شناسانیده و در گام دوم، بعد از ارائه شاخصه‌های لازم، الگوی نسبتاً جامع و روشمندی را ارائه کرده است. این الگو بر پایه محدودسازی اصطلاحات فراوان روش تفسیر به سه اصطلاح «روش»، «گرایش» و «سبک» تدوین شده و سپس ساختار آن توسعه یافته و به‌صورت مدلی به‌نسبت خالی از آسیب‌های مطرح شده و برخوردار از جامعیت نسبی ارائه شده است.

بررسی انتقادی مدل های بومی سنجش دینداری و ارائه مدل پیشنهادی

نویسنده: قاسم جوکار ، استاد راهنما: نعمت الله کرم اللهی ، استاد مشاور 1: حمید پارسانیا ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1389 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

انقلاب اسلامى و ارائه الگویى مطلوب از زن مسلمان‏

نویسنده: معصومه عسکری ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1384 شماره 157

تحلیل انتقادی ادله رفتارگرایی

مقاله نشریه: آیین حکمت » سال 1392 بهار 92 - مسلسل 15

تحلیل انتقادی ادله رفتارگرایی

مقاله نشریه: آیین حکمت » سال 1392 بهار 1392  شماره15

طبقه‌بندی علوم و چالش‌های فرارو

مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1390 شماره 64

مطالعه‌ی تطبیقی مدل مفهومی دعوت در قرآن و مفاهیم اصلی نظریات ارتباطات در طبقه‌بندی گریفین

استاد راهنما: سعید مهدوی کنی ، استاد مشاور: حسام الدین آشنا ، دانشجو: سید محمد علی غمامی ،
پایان‌نامه: غیر دولتی - مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی‌ـ‌غیرانتفاعی - دانشگاه امام صادق علیه السلام - دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی - 1389 - [کارشناسی ارشد]

تحلیل و بررسی مهدویت در تفاسیر مهم مذاهب اسلامی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1402 شماره 15

بررسی انتقادی تفاسیر نوین ماده انگارانه از نفس

نویسنده: سیداباذر نبویان حمزه کلایی ، استاد راهنما: محسن قمی ، استاد مشاور 1: یارعلی کرد فیروزجایی ، استاد مشاور 2: عبدالرسول عبودیت ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [دکتری]
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397