تفکر محورى و پژوهشگرى در آموزش
نویسنده:
حسن جمشیدی
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1390 شماره 160-159
چکیده:
در این نوشتار، آسیبهاى کم توجهى به تفکر و اندیشیدن در نظام آموزشى، و نیز تبدیل شدن فکر نکردن به یک فرهنگ در جامعه تبیین مىشود و بازگشت به آموزشهاى تفکر محور مورد تأکید است. عناصر لازم که زمینه را براى اندیشیدن و واداشتن به تفکر فراهم مىکند، مانند: آگاهى و دانایى، سکوت و کم حرفى، خلوت و درنگ و ارج گذاردن به روشهاى تفکرساز، نیازمند توجه بیشتر است. در متون دینى، اندیشیدن و تفکر کردن جایگاه و منزلتى بس بزرگ دارد و داراى دستاوردهاى ارجمند است که مىتواند پشتوانهاى استوار و محکم براى این رویکرد باشد.
در این نوشتار، آسیبهاى کم توجهى به تفکر و اندیشیدن در نظام آموزشى، و نیز تبدیل شدن فکر نکردن به یک فرهنگ در جامعه تبیین مىشود و بازگشت به آموزشهاى تفکر محور مورد تأکید است. عناصر لازم که زمینه را براى اندیشیدن و واداشتن به تفکر فراهم مىکند، مانند: آگاهى و دانایى، سکوت و کم حرفى، خلوت و درنگ و ارج گذاردن به روشهاى تفکرساز، نیازمند توجه بیشتر است. در متون دینى، اندیشیدن و تفکر کردن جایگاه و منزلتى بس بزرگ دارد و داراى دستاوردهاى ارجمند است که مىتواند پشتوانهاى استوار و محکم براى این رویکرد باشد.
تفکر محورى و پژوهشگرى در آموزش
3/21/2011 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
عدالت محورى در قرآن و حدیث
نویسنده:
زواره غلامرضا گلى
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 298
عدالت محورى در قرآن و حدیث
نویسنده:
زواره غلامرضا گلى
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 297
کارکردهای توحید محوری در ارکان خانواده
پایاننامه: غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشگاه قرآن و حدیث - دانشکده علوم حدیث قم - 1395 - [کارشناسی ارشد]
تفکر سیاسی در قرآن
نویسنده:
نجف لک زایی
،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1387 (پياپي 7)، زمستان 1387 شماره3
تفکر سیاسى در قرآن
نویسنده:
نجف لک زایی
،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1378 سال دوم - شماره هفتم - زمستان 78
بلاغت محوری در شیوه تفسیری علامه فضلالله
نویسنده:
سید موسی صدر
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1389 شماره 64
حق محورى تجدد و تکلیف مدارى سنت
نویسنده:
حسین کچویان
،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1382 شماره بیست و دوم - تابستان 82