تفکر محورى و پژوهش‏گرى در آموزش

نویسنده: ،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1390 شماره 160-159
چکیده:
در این نوشتار، آسیبهاى کم توجهى به تفکر و اندیشیدن در نظام آموزشى، و نیز تبدیل شدن فکر نکردن به یک فرهنگ در جامعه تبیین مى‏شود و بازگشت به آموزشهاى تفکر محور مورد تأکید است. عناصر لازم که زمینه را براى اندیشیدن و واداشتن به تفکر فراهم مى‏کند، مانند: آگاهى و دانایى، سکوت و کم حرفى، خلوت و درنگ و ارج گذاردن به روشهاى تفکرساز، نیازمند توجه بیش‏تر است. در متون دینى، اندیشیدن و تفکر کردن جایگاه و منزلتى بس بزرگ دارد و داراى دستاوردهاى ارجمند است که مى‏تواند پشتوانه‏اى استوار و محکم براى این رویکرد باشد.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

عدالت محورى در قرآن و حدیث‏

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 298

عدالت محورى در قرآن و حدیث‏

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 297

ضرورت اخلاق محوری در روابط خانوادگی

مقاله نشریه: جستار » سال 1389 25.26

کارکردهای توحید محوری در ارکان خانواده

استاد راهنما: علیرضا پیروزمند ، استاد مشاور: محمد تقی سبحانی ، دانشجو: شیده صادقی ،
پایان‌نامه: غیر دولتی - مؤسسه‌های آموزش عالی غیردولتی‌ـ‌غیرانتفاعی - دانشگاه قرآن و حدیث - دانشکده علوم حدیث قم - 1395 - [کارشناسی ارشد]

آزادى تفکر 5 : آفات تفکر

مقاله نشریه: حوزه » سال 1367 شماره 29

مطالعات محوری قرآن‌پژوهی خاورشناسان

کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1395

تفکر سیاسی در قرآن

نویسنده: نجف لک زایی ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1387   (پياپي 7)، زمستان 1387  شماره3

تفکر سیاسى در قرآن

نویسنده: نجف لک زایی ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1378 سال دوم - شماره هفتم - زمستان 78

بلاغت محوری در شیوه تفسیری علامه فضل‌الله

نویسنده: سید موسی صدر ،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1389 شماره 64

حق محورى تجدد و تکلیف مدارى سنت

نویسنده: حسین کچویان ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1382 شماره بیست و دوم - تابستان 82
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397