حکمت جاودانه

نویسنده: ،
کتاب: کانون اندیشه جوان - 1395
چکیده:
هرکجا که انسان از تعلقات روزمره آزاد شود و روح خود را در آسمان عقل پرواز دهد، به دنیای فلسفه خواهدرسید. فلسفه را می‌توان به کلیه علوم عقلی که در مورد احکام کلی وجود بحث می‌کند، اطلاق کرد. تولد فلسفه بدست ارسطو فیلسوف توانمند یونانی بود و پس از آن پیروان زیادی به شناخت و تبیین این علم روی آوردند. در باب ضرورت پرداختن به فلسفه می‌توان گفت: که کنجکاوی بشر از یک‌سو و نیازهای فکری و عقلانی آن از سوی دیگر، لزوم پرداختن به آن را روشن و آشکار می‌سازد. با توجه به همین ضرورت است که متفکرین مسلمان نیز به حوزه تفکر و تعقل وارد شدند و فلسفه اسلامی را بنیان نهادند. فلسفه اسلامی از ابتدای پیدایش، هماهنگی دین و قرآن را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانسته است. سیر تکاملی فلسفه اسلامی همواره کمکی برای دین، عرفان و علوم دیگر به شمار می‌رفته‌است.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

دین جاودانه

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1374 شماره 167

عهدنامه جاودانه

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1371 شماره 135

جاودانه در جهنم

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1378 شماره 93

راه امام جاودانه است

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 198

ترانه ای جاودانه خواهم سرود

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 243

باده جاودانه ازخم غدیر خم

نویسنده: محمدجواد مهرى ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1379 شماره 231

سرمقاله خطابه زینبس ، حماسه جاودانه شام

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1379 شماره 103

صرفه طولی، تضمین همانندناپذیری جاودانه قرآن کریم

نویسنده: محمدعلی محمدی* ،
مقاله نشریه: مجله مطالعات علوم قرآن » سال 1399 دوره 2، شماره 3 (پاییز 1399)

صرفه طولی، تضمین همانندناپذیری جاودانه قرآن کریم

نویسنده: محمدعلی محمدی ،
مقاله نشریه: مطالعات علوم قرآن » سال 1399 شماره 3

حکمت عملی؛ حکمت تمدنی

مقاله نشریه: حکومت اسلامی » سال 1390   (پياپي 62)، زمستان 1390  شماره4
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397