تعلیم و تربیت در نهج البلاغه
نویسنده:
عبدالمجید زهادت
،
کتاب: بوستان کتاب - 1392
چکیده:
امام علی (ع)مفسّر وحی و مبین سنّت است و نهجالبلاغه که تبلور شناخت آن حضرت از خدا و هستی است، چشمه جوشانی از معرفت است که هرکس به فراخور خویش از آن سیراب میشود. کتاب حاضر با خامهای روان به تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه نهج البلاغه پرداخته و تفسیری از: ارزش و فضیلت علم، نکوهش جهل، آداب تعلیم و تعلّم، تربیت و... به دست میدهد. فصل پایانی کتاب به شرح و بیان نامه 31 نهجالبلاغه (خطاب به امام حسن (ع))اختصاص یافته است.
امام علی (ع)مفسّر وحی و مبین سنّت است و نهجالبلاغه که تبلور شناخت آن حضرت از خدا و هستی است، چشمه جوشانی از معرفت است که هرکس به فراخور خویش از آن سیراب میشود. کتاب حاضر با خامهای روان به تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه نهج البلاغه پرداخته و تفسیری از: ارزش و فضیلت علم، نکوهش جهل، آداب تعلیم و تعلّم، تربیت و... به دست میدهد. فصل پایانی کتاب به شرح و بیان نامه 31 نهجالبلاغه (خطاب به امام حسن (ع))اختصاص یافته است.
تعلیم و تربیت در نهج البلاغه
3/21/2013 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
روشهاى تربیت در نهج البلاغه 1
نویسنده:
سید جواد حسینی
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 282
تعلیم و تربیت در افغانستان
نویسنده:
محمد جواد اصغری
،
مقاله نشریه: پژوهش های منطقه ای » سال 1390 تابستان 1390 شماره7
خداشناسی در نهج البلاغه
استاد راهنما:
احمد بهشتی
، دانشجو:
حسن سراج زاده
،
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - 1378 - [کارشناسی ارشد]
الهیات در نهج البلاغه
نویسندگان:
لطف الله صافی گلپایگانی
،
بنیاد بین المللی نهج البلاغه
،
کتاب: بوستان کتاب - 1399