الگوی مصرف در آموزه های اسلامی
نویسنده:
جواد ایروانی
،
کتاب: دانشگاه علوم اسلامی رضوی - 1389
چکیده:
مصرف در نگاه دینی، زمینه ای برای دست یابی به کمال و قرب الهی و در چرخه اقتصادی، پایان خط تولید و عرضه است. با توجه به اینکه مصرف باید در خدمت انسان و مسیری برای رشد و تعالی معنوی وی باشد، چگونگی مصرف، بسیار تأثیرگذار است. لذا در جامعه ما که مصرف مطابق با الگوهای پذیرفته شده علمی نیست، بایسته است با به کار بردن امکانات و محصولات، مطابق با نیازهای واقعی و اصلاح روند تولید و عرضه و تغییر نوع مصرف، بازنگری در زمان و مکان آن و افزایش یا کاهش میزان مصرف، زمینه بهینه نمودن مصرف را فراهم آوریم.
مصرف در نگاه دینی، زمینه ای برای دست یابی به کمال و قرب الهی و در چرخه اقتصادی، پایان خط تولید و عرضه است. با توجه به اینکه مصرف باید در خدمت انسان و مسیری برای رشد و تعالی معنوی وی باشد، چگونگی مصرف، بسیار تأثیرگذار است. لذا در جامعه ما که مصرف مطابق با الگوهای پذیرفته شده علمی نیست، بایسته است با به کار بردن امکانات و محصولات، مطابق با نیازهای واقعی و اصلاح روند تولید و عرضه و تغییر نوع مصرف، بازنگری در زمان و مکان آن و افزایش یا کاهش میزان مصرف، زمینه بهینه نمودن مصرف را فراهم آوریم.
الگوی مصرف در آموزه های اسلامی
3/21/2010 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
الگوی مصرف در چشم انداز مطالعات اسلامی
نویسنده:
اساتید حوزه و دانشگاه
،
کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1389
اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد اسلامی
ارائه دهنده:
حسین میر معزی
،
مجتبی باقری
،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1388
مصادیق مصرف و نقش گروهها در اصلاح الگوی مصرف
نویسنده:
شیما سیبویه
،
مقاله نشریه: جستار » سال 1389 27و28 (ویژه تبلیغ و تربیت)
عزت نفس در آموزه های اسلامی
نویسنده:
فرج الله میرعرب*
،
مقاله نشریه: نشریه ره توشه » سال 1400 دوره 1400، شماره 5 (بهار 1400)
جایگاه حیا در آموزه های اسلامی
نویسنده:
سیدمحمدجواد فاضلیان
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1395 شماره 141 رمضان
خدمت رسانی در آموزه های اسلامی
نویسنده:
محمدرضا بهروز
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 170 محرم