الگوی مصرف در آموزه های اسلامی

نویسنده: ،
کتاب: دانشگاه علوم اسلامی رضوی - 1389
چکیده:
مصرف در نگاه دینی، زمینه ای برای دست یابی به کمال و قرب الهی و در چرخه اقتصادی، پایان خط تولید و عرضه است. با توجه به اینکه مصرف باید در خدمت انسان و مسیری برای رشد و تعالی معنوی وی باشد، چگونگی مصرف، بسیار تأثیرگذار است. لذا در جامعه ما که مصرف مطابق با الگوهای پذیرفته شده علمی نیست، بایسته است با به کار بردن امکانات و محصولات، مطابق با نیازهای واقعی و اصلاح روند تولید و عرضه و تغییر نوع مصرف، بازنگری در زمان و مکان آن و افزایش یا کاهش میزان مصرف، زمینه بهینه نمودن مصرف را فراهم آوریم.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

الگوی مصرف در چشم انداز مطالعات اسلامی

کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1389

اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد اسلامی

کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1388

اسلام و الگوی مصرف

کتاب: بوستان کتاب - 1399

مصادیق مصرف و نقش گروه‌ها در اصلاح الگوی مصرف

نویسنده: شیما سیبویه ،
مقاله نشریه: جستار » سال 1389 27و28 (ویژه تبلیغ و تربیت)

عزت نفس در آموزه های اسلامی

مقاله نشریه: نشریه ره توشه » سال 1400 دوره 1400، شماره 5 (بهار 1400)

جایگاه حیا در آموزه های اسلامی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1395 شماره 141 رمضان

خدمت رسانی در آموزه های اسلامی

نویسنده: محمدرضا بهروز ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 170 محرم

الگوی ما در مصرف صحیح چیست؟

نویسنده: جواد ایروانی ،
کتاب: دانشگاه علوم اسلامی رضوی - 1393

انضباط مالى و الگوى مصرف

نویسنده: محمدتقی رهبر ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1387 شماره 11
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397