مؤلفه های هنجاری رسانه تمدن ساز بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب
نویسنده:
روح الله عباس زاده
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1401 شماره4(پیاپی36)
چکیده:
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با هدف خودسازی، جامعه پردازی و تمدنسازی تدوین شده است و برای تحقق تمدن اسلامی الزامات فراوانی لازم است که یکی از مقدمات اصلی تحقق این هدف، نقشآفرینی رسانههای جمعی در این راستا میباشد. برای تحقق تمدن نوین اسلامی، لازم است قواعدی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برای رسانه های جمعی ارائه گردد تا با عمل رسانههای جمعی بر اساس آن، زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم گردد. در مقاله پیشرو که با روش مطالعه دلالتپژوهی انجام شده ابتدا 40 مؤلفه هنجاری استخراج گردید، از بین این مؤلفهها، مؤلفههای هنجاری که بیشتر مورد تأکید قرار گرفته بود و مؤلفههای رسانه تمدنساز را بیان میکرد به دست آمد. این مؤلفهها شامل توحیدمحوری و ایمان عمیق، امیدبخشی نسبت به آینده، جوانگرایی و امید به جوانان در ایجاد تحولات پیشرو، علمگرایی و پژوهشمحوری، تقویت معنویت واخلاق، ترویج شکوفایی و پیشرفت اقتصادی، گفتمانسازی عدالتخواهی، نظارتگری وفسادستیزی، تقویت عزّت ملّی، استقلال و آزادی، ترویج مجاهدت در همه عرصهها و ترویج سبک زندگی اسلامی است. برای تحقق این مؤلفهها در رسانهها به خصوص رسانه ملی، لازم است سند تحول رسانه ملی بر اساس بیاینه گام دوم انقلاب تدوین شده برنامهریزیهای لازم بر اساس آن صورت گیرد.
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با هدف خودسازی، جامعه پردازی و تمدنسازی تدوین شده است و برای تحقق تمدن اسلامی الزامات فراوانی لازم است که یکی از مقدمات اصلی تحقق این هدف، نقشآفرینی رسانههای جمعی در این راستا میباشد. برای تحقق تمدن نوین اسلامی، لازم است قواعدی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برای رسانه های جمعی ارائه گردد تا با عمل رسانههای جمعی بر اساس آن، زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم گردد. در مقاله پیشرو که با روش مطالعه دلالتپژوهی انجام شده ابتدا 40 مؤلفه هنجاری استخراج گردید، از بین این مؤلفهها، مؤلفههای هنجاری که بیشتر مورد تأکید قرار گرفته بود و مؤلفههای رسانه تمدنساز را بیان میکرد به دست آمد. این مؤلفهها شامل توحیدمحوری و ایمان عمیق، امیدبخشی نسبت به آینده، جوانگرایی و امید به جوانان در ایجاد تحولات پیشرو، علمگرایی و پژوهشمحوری، تقویت معنویت واخلاق، ترویج شکوفایی و پیشرفت اقتصادی، گفتمانسازی عدالتخواهی، نظارتگری وفسادستیزی، تقویت عزّت ملّی، استقلال و آزادی، ترویج مجاهدت در همه عرصهها و ترویج سبک زندگی اسلامی است. برای تحقق این مؤلفهها در رسانهها به خصوص رسانه ملی، لازم است سند تحول رسانه ملی بر اساس بیاینه گام دوم انقلاب تدوین شده برنامهریزیهای لازم بر اساس آن صورت گیرد.
مؤلفه های هنجاری رسانه تمدن ساز بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب
1/1/1401 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
تبیین بیانیه گام دوم بر اساس الگوی حرکت
مقاله نشریه: حکومت اسلامی » سال 1401 دوره 27، شماره 1 (بهار 1401)
ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بر اساس بیانیه گام دوم
نویسنده:
مرضیه قنبری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1401 شماره دهم اصلی
بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی و اخلاق سلامت
نویسنده:
محسن رضائی آدریانی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 45
مستندسازی و تبیین قرآنی مقولات بیانیه گام دوم انقلاب
نویسندگان:
اعظم مزینانی*
،
سید مصطفی احمدزاده
،
مقاله نشریه: پژوهش های انقلاب اسلامی » سال 1401 دوره 11، شماره 43 (زمستان 1401)
گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی
نویسنده:
سید عباس صالحی
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1398 بهار 1398 شماره 6
مولفه ها و شاخص های مدیریت استعداد در سازمان های فرهنگی متناسب با بیانیه ی گام دوم انقلاب
مقاله نشریه: دین و سیاست فرهنگی » سال 1400 دوره 8، شماره 2 (پاییز و زمستان 1400)
مولفه های نظریه هنجاری رسانه های جمعی در قرآن کریم
مقاله نشریه: اسلام و علوم اجتماعی » سال 1397 بهار و تابستان 1397 شماره19
مبانی قرآنی و روایی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب
نویسنده:
یدالله حاجی زاده
،
مقاله نشریه: پژوهش نامه علوم حدیث تطبیقی » سال 1400 دوره 8، شماره 15 (پاییز و زمستان 1400)