بررسی سطح سوادرسانه‌ای و توانایی تولید محتوای دینی در فضای مجازی طلاب مدارس حوزة‌علمیة قم

مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1400 شماره3(پیاپی35)
چکیده:
آشنایی روحانیون با مهارت‌های رسانه‌ای و به عبارتی کسب سوادرسانه‌ای به طلاب امکان برخورد هوشیارانه با پیام‌ را داده تا با دید انتقادی آن را بررسی و دلایل تولید پیام را با توجه به نگرش مالکان رسانه‌ای بررسی‌کنند و در نهایت با تولید محتوا در فضای مجازی، از رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند و اثرگذار و فرصتی بی‌بدیل برای راهنمایی و هدایت مخاطبان به شریعت بهره گیرند. از اینرو این تحقیق با هدف بررسی سطح سوادرسانه‌ای،سوادرسانه‌ای انتقادی و شناسایی توانایی تولید محتوای دینی طلاب در فضای مجازی انجام‌ شده است .داده‌ها با روش پیمایش،تکنیک پرسشنامه و نمونه‌گیری خوشه‌ای دومرحله‌ای مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از بررسی، نتایج نشان‌داد اکثر طلاب از نظر سوادرسانه‌ای و نگاه انتقادی بالاتر از حد متوسط وتوانایی تولید محتوای آنان در وضعیت متوسط و مورد انتظار قراردارد. همچنین بین متغیرهای توانایی تولید محتوا و سوادرسانه‌ای(r=0/391,sig. =0/000) همبستگی معنادار و رابطه مستقیم است.همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره نشان‌داد که نگاه انتقادی، بیشترین همبستگی را با سوادرسانه‌ای و توانایی تولید محتوا،کمترین همبستگی را با این متغیر دارد.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

مادربزرگ در فضای مجازی

مقاله نشریه: پوپک » سال 1397 تیر (288)

اهل کوفه در فضای مجازی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1397 مهر و آبان 316 , 317

فضای مجازی و وظایف روحانیت

مقاله نشریه: حوزه » سال 1400 12-13

بررسی رابطه شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و مشارکت سیاسی

مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1401 شماره 97

فضای مجازی جبهه تو در مقابله با فضای سایبری

نویسنده: محمد لسانی ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 167 رمضان

بایسته های تبلیغ در فضای مجازی

مقاله نشریه: حوزه » سال 1400 12-13
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397