اسلام تنها صراط مستقیم در واژگان قرآن
نویسنده:
احمد منصوری ماتک
،
مقاله نشریه: جستار » سال 1388 23.24
چکیده:
قرآن کریم اعتقاد به حقانیت تمام ادیان را تصوری نادرست میداند. به همین دلیل پلورالیسم دینی به این معنا را نفی میکند. در عین حال بعضی از اندیشمندان مسلمان با استناد به آیات قرآن تلاش نمودند این دیدگاه را مورد تایید اسلام معرفی کنند، که با بررسی آیات نادرستی این استنادات اثبات گردیده است. دین همه انبیاء همواره اسلام به معنای تسلیم محض در برابر خداوند است. براساس آیات شریفه قرآن هر شریعت در زمان خود صراط مستقیم بوده است و با ظهور شریعت محمدی6، شرایع سابق نسخ شدهاند و اکنون شریعت اسلام تنها صراط مستقیم است.
قرآن کریم اعتقاد به حقانیت تمام ادیان را تصوری نادرست میداند. به همین دلیل پلورالیسم دینی به این معنا را نفی میکند. در عین حال بعضی از اندیشمندان مسلمان با استناد به آیات قرآن تلاش نمودند این دیدگاه را مورد تایید اسلام معرفی کنند، که با بررسی آیات نادرستی این استنادات اثبات گردیده است. دین همه انبیاء همواره اسلام به معنای تسلیم محض در برابر خداوند است. براساس آیات شریفه قرآن هر شریعت در زمان خود صراط مستقیم بوده است و با ظهور شریعت محمدی6، شرایع سابق نسخ شدهاند و اکنون شریعت اسلام تنها صراط مستقیم است.
اسلام تنها صراط مستقیم در واژگان قرآن
3/21/2009 12:00:00 AM
صراط مستقیم : نقدی بر صراطهای مستقیم
نویسنده:
عباس نیکزاد
،
کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1388
ادله صراط های مستقیم در بوته نقد
نویسنده:
عبدالرحیم سلیمانی*
،
مقاله نشریه: پرتو وحی » سال 1397 پاییز و زمستان 1397 شماره 2
در مکتب اهل بیت (ع) ـ 42 تشیع همان صراط مستقیم است
نویسنده:
گروهی از محققین
،
کتاب: مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام - 1387
متدولوژی معناشناسی واژگان قرآن
نویسندگان:
زینب سادات حسینی
،
جواد سلمان زاده
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1395 شماره 79